دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تبیین آثار اجتماعی و معنوی پرداخت زکات در جامعه این فریضه را زمینه ساز کاهش فقر و راهی برای رسیدن به رحمت الهی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امروز در جلسه شورای زکات استان که با حضور بختیاری رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، زکات را پس اندازی مطمئن عنوان کرد و گفت: پرداخت زکات راهی برای استجابت دعا و وسیله ای برای باز کردن گره ها و عدم پرداخت آن موجب گسترش فقر و بی برکتی در جامعه است.

امام جمعه تبریز در ادامه کمیته امداد را نهادی ارزشمند دانست که به برکت انقلاب تشکیل شده است، اضافه کرد: انسان های نیک اندیش و خیر در تبریز در کنار کمیته امداد با تشکیل صندوق های حمایت از مستمندان گدای علنی را در شهر جمع آوری کرده اند.

وی  ادامه داد: در کنار تأمین اقلام معیشتی خانواده های تحت پوشش تقویت برنامه های دینی و فرهنگی و آثار و برکات احسان و انفاق در جامعه باید نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه کمیته امداد در موضوع کرونا خوش درخشید، گفت: در ایام کرونا با جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی مردم و توزیع آن بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا کمیته امداد امام خمینی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

امام جمعه تبریز  اضافه کرد: در تمامی عرصه های عمرانی، کمک به آسیب دیدگان از زلزله و همچنین مسائل فرهنگی و آموزشی این نهاد انقلابی دستگیر نیازمندان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین در ادامه اشاره ای هم به میزان درآمدهای زکات داشت و ادامه داد: از سال گذشته در پرداخت زکات واجب شاهد رشد ۸۰ درصدی بوده ایم.

 وی با تاکید بر نهادینه کردن زکات مستحبی و مال التجاره بازرگانان، گفت: در راستای تأمین مسکن و اشتغال مددجویان و محرومان از ظرفیت تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع و کارخانجات می توان بهرمند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ارتباط جدی دبیرخانه زکات استان با صدا و سیما، اظهار کرد: برای جذب زکات مال التجاره باید برنامه آموزشی و تبلیغی از رادیو و تلویزیون پخش شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha