جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ببسی

مردم از یک فرد روحانی انتظار معنویت، تدیّن، علم و حسن خلق دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نشست «بررسی راه های ارتقاء علمی روحانیون مقیم آلمان» با حضور روحانیون و مبلّغان مقیم آلمان و نیز دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه، در مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد.

در این نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رئیس و حجت الاسلام و المسلمین  عباسی، مدیر بخش اروپایی جامعة المصطفی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، امام جمعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، ضمن تاکید بر لزوم ارتقای سطح علمی روحانیون و اعطای مدارج و دانشنامه ی تحصیلی به واجدین شرایط، بر نقش هدایت گری عالمان دینی در جامعه اشاره داشته و با بهره گیری از برخی آیات و روایات بر لزوم تفقّه و فهم عمیق دین توسط روحانیون تاکید نمود و اضافه کرد: مردم از یک فرد روحانی انتظار معنویت، تدیّن، علم و حسن خلق دارند.

مدیر آکادمی اسلامی آلمان نیز در این جلسه با اشاره به روایتی درباره سرازیر شدن علم از قم به سایر نقاط جهان، فراهم شدن زمینه برای تأسیس حوزه­ی علمیه قم را تبریک گفت و نشست کنونی را تداوم همان پیام دانست.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعة المصطفی با تقدیر از مرکز اسلامی هامبورگ و مدیر آن به خاطر برپایی چنین نشستی، خواستار انسجام و ارتباط بیشتر دانش آموختگان جامعة المصطفی گردید و آمادگی این نهاد حوزوی را برای ارائه­ی خدمات علمی به روحانیون اعلام کرد.

سپس جلسه با تبادل نظر و پرسش و پاسخ درباره­ی مسائل علمی و آموزشی شرکت کنندگان با حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه یافت و در نهایت مسائل مطروحه توسط ایشان جمع بندی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha