سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شهید گمنام

حوزه/ سرهنگ سلامی گفت: پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در شهرهای سمنان، مهدی‌شهر، شاهرود و دامغان تشییع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ایام شهادت دخت گرامی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) و هم‌زمان با اولین سالروز شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی»، سالروز شهادت شهید شاخص و مدافع حرم استان سمنان حاج «حسن شاطری» و همچنین چهلمین روز شهادت سردار «محسن فخری‌زاده»، پیکر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان مردم غیرتمند و انقلابی استان ما خواهند بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: رزمندگان استان سمنان در اکثر عملیات بزرگ حضور فعال داشتند و با تقدیم سه هزار شهید دین خود را به انقلاب اسلامی ایران ادا کرده‌اند و روحیه شهادت‌طلبی و ایثار بین اقشار مختلف مردم این دیار زنده و پویاست.

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کنونی گفت: مزار شهدای گمنام در هر منطقه‌ای که باشد، روحیه ایثارگری را ترویج می‌کند و بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

سرهنگ سلامی خاطرنشان کرد: استان سمنان درمجموع میزبان ۱۵۷ شهید گمنام دفاع مقدس در ۵۱ یادمان است که مزار شهدای گمنام در هر نقطه‌ای که باشند، روحیه ایثار و شهادت را ترویج می‌کنند.

وی افزود: درخواست‌هایی از سوی پادگان امام رضا (ع) شاهرود، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدی‌شهر، روستای اعلای سمنان و همچنین روستای ورکیان دامغان به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مبنی بر تشیع پیکر شهدای گمنام ارسال شد که پس از تصویب این درخواست‌ها، در روزهای آتی شاهد تشیع پیکر ۶ شهید گمنام در استان سمنان خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: پیکر مطهر شهدا از روز چهارشنبه، ۱۰ دی‌ماه وارد استان خواهند شد و مراسم استقبال رسمی از پیکر شهدا روز شنبه، ۱۳ دی‌ماه از مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی افزود: اقامه نماز بر پیکر شهدا توسط نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان انجام خواهد شد و تدفین پیکر شهدا در شهرستان‌ها، روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه انجام خواهد شد.

سرهنگ سلامی در خصوص مشخصات شهدای گمنام استان سمنان خاطرنشان کرد: دو جوان ۱۹ ساله از شهدای عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه و عملیات والفجر ۴ در پنجوین عراق، دو جوان ۲۰ ساله از شهدای عملیات والفجر ۱ در منطقه فکه و عملیات رمضان در منطقه شرق بصره، یک جوان ۲۱ ساله از شهدای عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین عراق و نیز یک جوان ۲۲ ساله از شهدای عملیات کریلای ۴ در جزیزه ام‌الرصاص عراق هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و طبق تصمیمات صورت گرفته مراسم تشییع به‌صورت عمومی برگزار نمی‌شود و تنها با حضور تعداد محدودی از مسؤولان و خانواده شهدا مراسم تشییع برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha