پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
بیژن سلیمان پور

حوزه/ معاون استاندارقم گفت: ۴۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۱۴۰۰ به مقابله با آسیب‌های اجتماعی تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سلیمان پور در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی سلامت، زنان و خانواده در سالن کرامت استانداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کارگروه به بسیاری از مسائل تخصصی پرداخته می شود که عمدتا مسائل اجتماعی و فرهنگی معطوف به آسیب های اجتماعی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: از سال گذشته در راستای فرامین مقام معظم رهبری پیرامون وضعیت فرهنگی قم همزمان و در جهت تحقق برنامه‌های قرارگاه ۱۹ دی به ریاست آیت الله سعیدی دارند، سندی را توسط فرهیختگان و نخبگان حوزه اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه و حوزه با ۵ برنامه عملیاتی ۵ برنامه عملیاتی تدوین کردیم.

وی تصریح کرد: این سند را از طریق روسای سه قوه و مسئولان کشوری دنبال کردیم که با اقبال خوبی مواجه و در شورای توسعه تصویب و تکالیف هر یک از دستگاه‌ها استخراج شد و به تفکیک ابلاغ کردیم.

سلیمان پور بیان کرد: در ۶ ماه دوم نیز گزارش عملکرد را جمع بندی می‌کنیم، در این راستا زمان اجرای این سند نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ و هدف عمده نگاه علمی و برنامه‌ای به حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: این سند با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در فاز اول ده درصدی و فاز دوم ۲۰ درصدی است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کار تخصیص داده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: امروز نیز در جلسه، تصمیماتی گرفته شد که عمدتا معطوف به تکالیفی است که در سند به دستگاه‌ها ابلاغ شده، جمع‌بندی و اندازه‌گیری و ابلاغ می‌شود تا ضعف و قوت آن مشخص شود و به هدفمان یعنی کاهش آسیب‌های اجتماعی نزدیک شویم.

وی افزود: در کنار آن به بیماری‌های خاص هپاتیت و اچ آی وی پرداخته شد تا با هماهنگی و تعامل و هم‌افزایی بین بخشی بتوانیم به کاهش آمار کمک کنیم که وضعیت استان در مورد بیماری خاص آمار مطلوبی بوده و کارهای خوبی انجام شده است.

سلیمان پور در ادامه عنوان کرد: همچنین در این جلسه در حوزه آبیاری مزارع با فاضلاب تصمیم خوبی گرفته و امروز بیشتر به آن پرداخته شد و قرار است در کارگروهی در بازده زمانی مشخص این را به نتیجه برسانیم و تا دیگر مزارع با آب و فاضلاب آبیاری نشود.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد مدیران دستگاههای زیرمجموعه در قم هنوز سیگنالی بیرون از مجموعه خود نگرفته‌اند، هر چند که این نافی انجام تکلیف قانونی دستگاه‌ها نیست اما اتفاقی که سال‌های قبل در حاشیه تهران افتاد موجب شد که سیگنال‌های اجتماعی دریافت شود و چندین برنامه توسط صدا و سیما پخش شد که نشان داد مزارع صیفی جات با آب فاضلاب آبیاری می‌شود و مسئولان را متوجه تکالیف خود کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم اظهار داشت: من آن زمان مدیری در تهران بودیم و این معضل را حل کردیم و احساس می‌شود در قم هنوز این اتفاق نیفتاده و دچار غفلت واقع شده است به این دلیل از چند ماه اخیر موضوع را در دستور کارگروه سلامت امنیت غذایی در کارگروه اجتماعی قرار دادیم و مشاهداتی صورت و بازدید از محلات و مناطق مختلف استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز از استاندار اجازه گرفتیم که به شدت و به دور از تعارف وارد می‌شویم و هر کدام از دستگاه‌ها باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند و با کار دسته جمعی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در آینده‌ای نزدیک این چالش رفع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha