پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
بازدید آیت الله سعیدی از نمایشگاه دستاوردهای مسئله محوری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم در بازدید از نمایشگاه «دستاوردهای مسأله محوری» دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اگر روشنفکری و نواندیشی دینی نباشد خطر تحجر و جمود حوزه را تهدید می‌کند و در نهایت به کل جامعه تسری پیدا می‌کند و از طرفی هم باید این روشنفکری و نواندیشی در چارچوب‌های دینی تعریف شود.

به گزارشخبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی، روز گذشته از نمایشگاه «دستاوردهای مسئله محوری» دفتر تبلیغات اسلامی با موضوعات مسئله محوری و قطب‌های فکری و فرهنگی، پژوهش، آموزش، فرهنگی تبلیغی، فضای مجازی و هنر و رسانه در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید کرد.

وی در حاشیه این دیدار ضمن زنده نگه داشتن یاد وخاطره درگذشتگان، متولیان و دست‌اندرکاران گذشته دفتر تبلیغات اسلامی این کارها را کار زیر بنایی دانست که روز به روز، سال به سال و دوره به دوره رو به رشد بوده و در دوره ریاست حجت الاسلام والمسلمین واعظی به لطف خدا شتاب بیشتری گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که با تجلیل از خدمات دفتر تبلیغات اسلامی، وجود نواندیشی و روشنفکری دینی در این دفتر را مغتنم دانستند، افزود: امروز، دوره‌ی انقلاب و روزهای کار و حرکت‌های جهشی است و قم به این‌گونه نگاه‌ها و جهت‌گیری‌های نو، بیش از پیش احتیاج دارد.

وی افزود: این مطالبه مقام معظم رهبری است که باید در حوزه علمیه چنین تفکری باشد زیرا اگر چنانچه روشنفکری و نواندیشی دینی نباشد خطر تحجر و جمود حوزه را تهدید می‌کند و در نهایت به کل جامعه تسری پیدا می‌کند و از طرفی هم باید این روشنگری، روشنفکری و نواندیشی در قالب و چارچوب‌های دینی تعریف شود که شکر خدا همت دوستان و زحمتکشان این مجموعه همین است.

آیت الله سعیدی یکی از خصوصیات آثار تألیف شده دفتر تبلیغات اسلامی را رعایت تناسب بین آثار دانست و گفت: منشأ این تناسب، همفکری و نواندیشی افرادی است که در این مجموعه فعالیت دارند و دومین دلیل هم رصد خود رهبر انقلاب در خصوص این پایگاه ارزشمند است و این نشانگر اعتماد و شایستگی به افرادی است که در اینجا فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از خصوصیات این دفتر این است که فراجناحی کار می‌کند و خطوط و جریان‌ها را در تولیدات خود دخالت نمی‌دهند و باید همیشه در این مسیر کار خود را ادامه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha