دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
لاله افتخاری

حوزه/ جلسه هیأت امناء اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حضور آیت الله اراکی در دانشکده اصول دین تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله اراکی رئیس هیئت امنای این اتحادیه در این نشست ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) و روز زن بر نقش راهبردی این اتحادیه در معادلات جهان اسلام و تداوم فعالیت ‏های آن در عرصه‏ های مختلف اجتماعی در ابعاد ملی و بین المللی تأکید کرد.

عضو خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ‏ی دبیرکل فقید این اتحادیه مرحومه دکتر طوبی کرمانی ایشان را شخصیتی نخبه، مخلص، تلاشگر و اثرگذار دانستند که تا آخرین لحظات عمر شریف خود از هیچ تلاشی برای پیشبرد اهداف مقدس این اتحادیه دریغ نکرد.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه و نیز اعضاء خارجی هیئت امنای اتحادیه از طریق فضای مجازی دیدگاه های خود را پیرامون اولویت برنامه‏ های آینده‏‏ی این اتحادیه بیان داشتند. سپس طی فرایند رأی گیری سرکار خانم لاله افتخاری به اتفاق آراء به عنوان دبیرکل جدید این اتحادیه تعیین گردید.

در ادامه این نشست خانم افتخاری ضمن تشکر از اعتماد اعضای هیئت امناء به ایشان چشم انداز پیش روی این اتحادیه را بسیار مثبت ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد با کمک اعضای نخبه و فعال این اتحادیه در سراسر جهان گام‏ های اساسی در جهت همبستگی هر چه بیشتر جهان اسلام و ارتقاء نقش بانوان در این راستا برداشته شود.

همچنین در ادامه این نشست سرکار خانم واسطی‏ پور به عنوان مسئول دبیرخانه و سرکار خانم زهره عامری و سرکار خانم غدیر حجازی به عنوان معاونان دبیرخانه تعیین گردیدند.

در پایان این نشست اعضای هیئت امناء اتحادیه جهانی زنان مسلمان ضمن قدردانی از ریاست شعبه تهران دانشکده اصول دین سرکار خانم سید رضا، ایشان را به عنوان عضو جدید این اتحادیه انتخاب و مقر جدید اتحادیه را دفتر شعبه ولی عصر(عج) این دانشکده تعیین کردند.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه سرکار خانم دکتر نباتی کارشناس سابق امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو هیئت امنای اتحادیه ضمن ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‏ های اتحادیه در ایام اخیر برنامه‏ هایی را در راستای اهداف کوتاه مدت اتحادیه از طریق ارتباط با مراکز فرهنگی-دینی در خارج از کشور پیشنهاد دادند .

از دیگر نکات این نشست حضور افتخاری دکتر ناظمی اردکانی معاون اجتماعی سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  در جلسه هیئت امنای این اتحادیه بود که ضمن ارائه نکات و پیشنهادات خود، مطالبی را در اهمیت تداوم فعالیت‏ های اتحادیه‏ های این چنینی در سائر اصناف و گروه ‏ها بیان داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha