چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
دکتر بهرام سرمست

حوزه/ استاندار قم با اشاره به لزوم برنامه محوری در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی از اجرای سند های تحول فرهنگی اجتماعی و نیز سند ارتقاء وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان در راستای بهبود وضعیت زنان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در آیین تجلیل از بانوان برگزیده استان که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و نیز تبریک ایام مبارک دهه فجر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب حضور زنان در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه است.

استاندار قم با بیان سیاست های و فرامین بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در حوزه بانوان، اضافه کرد: در جامعه امروز شاهد حضور چشمگیر و تعیین کننده زنان در عرصه های مختلف اجتماع، بویژه در مراکز آموزشی و علمی شاهد حضور موفق آنها هستیم و این مهم افتخاری است که نصیب خود و جامعه ایران اسلامی کرده اند.

سرمست با تاکید بر لزوم تاسی از سیره و آموزه های ائمه اطهار(ع) و بویژه زندگی حضرت زهرا (س) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، افزود: زنان جامعه با الگو پذیری از این آموزه های مهم می توانند در بستر سازی جامعه نقشی اساسی ایفا کنند.

وی جایگاه مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی و مراکز آموزش عالی را مورد توجه قرار داد و گفت: از موضوعات مورد تاکید مدیریت استان استفاده و اثرپذیری از ایده ها و نظرات بانوان فرهیخته در دستگاه های اجرایی برای تصمیم سازی و انجام تکالیف سازمانی است.

نماینده عالی دولت، با تاکید بر ضرورت تبیین صحیح وضعیت زنان در جامعه و احصاء مطالبات زنان که در جامعه اسلامی، ادامه داد: مختصات فرهنگی جامعه اسلامی، حول مفهوم عدالت در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و حقوق خانواده می گردد که توفیق زنان در این حوزه ها از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاء جایگاه سازمانی بانوان فرهیخته در ادارات و مراکز آموزشی، تصریح کرد: نگاه مدیریت استان نگاهی شایسته سالارانه و بدور از نگاه های جنسیتی است تا زنان و مردان نخبه و ایده پرداز، در شرایطی برابر در شکل دهی و توسعه جامعه نقش داشته باشند.

استاندار قم همچنین به اهمیت توانمند سازی و استعداد پروری زنان در سطح خانواده و جامعه اشاره و اظهار کرد: لازم است تا مهارت ها و آموزش های لازم در خانواده و مسئولیت های سیاسی و اجتماعی به زنان ارائه شود تا در انجام این تکالیف موفق باشند.

وی حضور زنان در سطح اجتماع را با در نظر گرفتن نقش مکمل و محوری آنها در خانواده دانست و گفت: خانواده بعنوان اولین نهاد اجتماعی اهمیت ویژه ای دارد و زنان موفق در خانواده می توانند این توفیق را در جامعه نیز تسری دهند.

سرمست با بیان اجرای سند های تحول فرهنگی اجتماعی استان و نیز سند ارتقاء وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان استان، افزود: ارائه آموزشهای مهارت زندگی در راستای تقویت بنیان خانواده و کاهش طلاق و نیز افزایش نرخ مشارکت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان در جامعه از جمله مسائل در این اسناد بالادستی استان است.

استاندار قم آسیب های اجتماعی و مقوله نشاط و سلامتی جامعه را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: از دیگر محور های مهم سند سند ارتقاء وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بانوان استان توجه به این مباحث در مورد بانوان است تا وضعیت سلامت زنان در جامعه بخوبی حفظ و نقش محوری آنان در تربیت نسل آینده کشور تقویت شود.

گفتنی است در پایان این مراسم استاندار قم با اهدای لوح تقدیر از بانوان شاخص استان و برگزیدگان جشنواره میراث مادر و همایش شکوه مادری قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha