چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سازمان همکاری اسلامی منع پوشیه در سوئیس را محکوم کرد

حوزه/ کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر در سازمان همکاری اسلامی، طی بیانیه‌ای، همه‌پرسی نمایشی در سوئیس به منظور ممنوع سازی حجاب صورت را محکوم کرده و مخالف قوانین بین‌المللی خطاب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، هیئت حقوق بشر سازمان همکاری اسلامی روز شنبه همه‌پرسی یکشنبه گذشته در سوئیس برای ممنوعیت پوشش صورت را به شدت محکوم کرد.

در توییتر، کمیسیون مستقل دائمی حقوق بشر در این سازمان اعلام کرد که «منع حجاب صورت» در سوئیس را به شدت محکوم می‌کند و آن را کاملاً تبعیض‌آمیز، نامتناسب، مغایر با آرمان‌های کثرت گرایی، مدارا و نقض تعهدات بین المللی و منطقه‌ای حقوق بشر می داند.

این گزارش افزود: چنین اقدامات اسلام‌هراسی برای انسجام جامعه نتیجه مثبتی ندارد.

این قانون همچنین از دولت سوئیس خواست که اولویت خود را بر اساس تعهدات خود در قوانین بین المللی حقوق بشر ترجیح داده و این ممنوعیت را رد کند.

در همه پرسی بحث برانگیز ۷ مارس ، سوئیسی‌ها به منع پوشش صورت در ملاءعام رأی موافق دادند که این قانون از جمله برای برقع، نقاب و پوشیه که توسط زنان مسلان مورد استفاده قرار می‌گیرد به تصویب می‌رسد.

گفتنی است کار بر روی پروژه «ممنوعیت برقع» که در سال ۲۰۱۶ توسط کمیته ابتکار عمل متمایل به راست آغاز شد، توسط ۵۱.۲ .۲ از کسانی که رأی داده بودند ، با مشارکت ۵۱.۴ درصدی مردم سوئیس به تایید رسید.

همه پرسی روز یکشنبه توسط گروهی وابسته به حزب راستگرای خلق سوئیس مطرح شد که در برخی مناطق با پوسترهای زنان مسلمان پوشیده تبلیغات خود را آغاز کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha