یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وداع با پیکر شهید

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم، مجتبی برسنجی سرخکلایی در جوار امام‌زاده عبدالحق زیراب سوادکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، مراسم وداع با پیکر مطهر شهید مدافع حرم، مجتبی برسنجی سرخکلایی چهارشنبه شب در جوار امام‌زاده عبدالحق زیرآب سوادکوه برگزار شد.

سردار وجیه الله مرادی در این مراسم با بیان این که شهید برسنجی این راه را آگاهانه انتخاب و مظلومانه زندگی کرد و عاشقانه شهید شد، گفت: این شهید بزرگوار یکی از سربازان گمنام این جمعیت بوده است.

وی، شهید برسنجی را سربازی شجاع، دلاور اما بی‌ادعا معرفی کرد و با بیان این که نخستین ویژگی شهدا ولایت‌مداری بود، افزود: مهم ترین سفارش شهدا تبعیت از ولایت بوده است.

سردار مرادی با اشاره به دو نوع ولایت‌شعاری و ولایت‌مداری، گفت: افراد ولایت‌شعار اگر امر ولایت مطابق سلیقه‌شان باشد اطاعت می‌کنند اما در غیر این صورت گلایه‌هایشان شروع می‌شود، اما ولایت‌مداران در همه حال از ولایت تبعیت می‌کنند و در برهه‌های خطر معیارشان ولایت است و شهدا این گونه هستند.

وی، دومین ویژگی شهدا را شجاعت و نهراسیدن از مرگ سرخ برشمرد و با بیان این که شهدا خود را به خطر می‌اندازند تا از ولایت و اسلام دفاع کنند و مجتبی نیز این گونه بوده است، از دیگر ویژگی‌های شهدا به اخلاص اشاره کرد و افزود: شهدا ادعا نداشتند اما عملگرا بودند و مخلصانه و برای رضای خدا عمل کردند.

سردار مرادی با اشاره به دو نوع انتظار، یکی سکون و سکوت و دیگری حرکت و آماده کردن جامعه برای حضور ولی، انتظار دوم را انتظار حقیقی و درست دانست و از جمله ویژگی‌های شهدا را نیز همین نوع انتظار عنوان کرد و گفت: معتقدیم که مدافعان حرم موفق شدند تا سرشاخه‌های ارتش اسلامی را شکل دهند.

وی، هشت سال دفاع مقدس را تمرین سپاه سید خراسانی برشمرد و گفت: دفاع از حرمین شرفین نیز تمرین سپاه یمانی است که از همه ملیت‌ها و سلایق مختلف در آن حضور دارند و زیر پرچم ولایت مطلقه فقیه، تجمیع شدند  تا این دو سپاه برای ظهور آماده شوند و پیش قراول انتظار و منتظران در این سپاه و در این موج دوم، سردار دل‌ها، اسطوره دنیا، حاج قاسم سلیمانی بوده است.

وی بر لزوم تبدیل این شور و احساس انقلابی به شعور حقیقی برای دفاع از انقلاب و نظام تأکید کرد و گفت: تا با این کار شرمنده شهدا و امام عصر نباشیم و جزو منتظران واقعی امام زمان عج باشیم.

گفتنی است، شهید مجتبی برسنجی 24 اسفند ماه در منطقه المیادین سوریه بر اثر تله انفجاری به شهادت رسید و پیکر این شهید روز چهارشنبه با استقبال گسترده مردم سوادکوه به زادگاهش بازگشت و به صورت خودرویی تشییع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha