دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دختر پیرمرد مسلمان مقتول خواستار تعریف رسمی اسلام هراسی شد

حوزه/ دختر پیرمرد مسلمانی که در سال ۲۰۱۳، پس از نماز مغرب در راه بازگشت به خانه از مسجد در بیرمنگام جانش را به دست یک تروریست حامی برتری نژاد سفید از دست داد، از دولت خواسته تعریفی رسمی برای اسلام هراسی ارائه دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین،  ماز سلیم که پدرش در آوریل ۲۰۱۳ توسط یک تروریست حامی برتری نژادسفید در بیرمنگام برتیانیا به قتل رسید، درخواست داده تا  قتل پدرش به عنوان اقدام تروریستی شناخته شود

این پیرمرد مسلمان زمانی که از نماز مغرب از مسجد به خانه برمی‌گشت، جان خود را از دست داد و در یک کارزار، دختر وی خواستار تعریف رسمی اسلام هراسی توسط دولت بریتانیا شده است.

محمد سلیم ، ۸۲ ساله ، در آوریل ۲۰۱۳ توسط پالو لاپشین، که بعداً سه بمب در خارج از مساجد در والسال ، ولورهمپتون و تیپتون نصب کرد ، کشته شد. لاپشین در اکتبر ۲۰۱۳  ، به علت ایجاد انفجار با هدف به خطر انداختن زندگی و انجام اقدامات تروریستی ، مجرم شناخته شد و به حداقل ۴۰ سال حبس محکوم شد. به گفته قاضی پرونده وی به وضوح دیدگاه‌های راست‌افراطی داشت و حامی برتری نژاد سفید بود.

ماز سلیم ، دختر سلیم ، کمپینی را با عنوان هشتگ من محمد سلیم هستم به راه انداخت که هدف آن برجسته کردن جنایات نفرت محور اسلام هراسی و تحت فشار قرار دادن دولت برای اذعان رسمی و ایجاد تعریف رسمی برای اسلام هراسی بود. وی از مردم خواسته که در طول ماه آوریل فیلم‌ها و شهادت‌های کوتاه را در رسانه‌های اجتماعی راسال کرده و علیه اسلام‌هراسی لب به سخن بگشایند. ماز سلیم همچنین خواستار آن شده که قتل پدرش به عنوان یک عمل تروریستی شناخته شود.

ماز سلیم درباره قتل پدرش گفت: این یکی از بزرگترین اقدامات تروریستی در خاک انگلستان بود. با این حال تا به امروز اکثر مردم هیچ تصوری از این پرونده ندارند. هر زمان که عناوین مرتبط با رعب و وحشت به صفحه نمایش ما می‌رسد ، غالباً درباره کسانی است که به گونه‌ای با اسلام ارتباط دارند و به ندرت می‌توان از خشونت بی‌رحمانه برتری طلبان سفیدپوست که جان پدر من را گرفتند، چیزی شنید.

محمد سلیم ، که دارای هفت فرزند و ۲۳ نوه بود ، به عنوان یکی از اعضای بسیار مورد احترام جامعه توصیف شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha