جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مرکز راچستر، نیویورک، به مرکز واکسیناسیون کرونا تبدیل شد

حوزه/  مسجد مرکزی راچستر در ایالت نیویورک این هفته به عنوان مرکز واکسیناسیون کرونا فعالیتش را آغاز کرده و قصد دارد با ۵۰۰ دوز کرونا کسانی را که واجد شرایط بوده و حداقل ۱۸ سال سن را دارند ثبت نامه کرده و واکسینه کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از postbulletin، مرکز راچستر در ایالت نیویورک آمریکا، پنجشنبه این هفته به مرکز واکسیناسیون کرونا تبدیل شده و واکسن "جانسون و جانسون" ارائه می‌دهد.

مسجدی  در شمال برادوی، این پنج شنبه واکسن کرونا را به هرکدام از افراد جامعه که هنوز واکسینه نشده‌اند ارائه می‌دهد.  

راشد فردوس ، رئیس هیئت مدیره مسجد گفت که این از طریق اتحاد با مساجد شهرهای دوقلو که آن‌ها نیز به عنوان سایت‌های واکسیناسیون فعالیت می‌کنند ، توانسته ۵۰۰ دوز واکسن را بدست آورد. و هر کسی واجد شرایط است که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و ثبت نام کند. از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعدازظهر به صورت رایگان واکسینه خواهد شد.

فردوس گفت که این مسجد از طریق اتحادیه مرکزی شهر راچستر  که در آن عضویت دارند و همچنین با کمک موسسه هدایت میان ادیانی منطقه به این طرح وارد شده است. وی خاطرنشان کرد که تلاش برای واکسینه سازی همشهریان و همسایگان مطابق قوانین اسلامی ضروری است و هر مسلمان باید همسایه‌اش را به اندازه خودش دوست بدارد.

وی گفت: در این شرایط همه برنده هستند و ما هم می‌خواهیم که همسایگان‌ واکسینه شوند. واکسن‌هایی به این مسجد داده شده از نوع فایزر، مدرنا و جانسون و جانسون بوده‌اند ولی آن‌ها واکسن‌های یک دوز را به دو دوز ترجیح می‌دهند.

گفتنی است درحالی که ماه رمضان کمتر از ۱ هفته دیگر در ۱۲ آوریل در آمریکا آغاز می‌شود، اعضای جامعه اسلامی امیدوارند با زدن واکسن کرونا با ترس و نگرانی کمتری نسبت به شیوع یا ابتلا به ویروس در اجتماعات مذهبی کرونا شرکت کنند.

مسجد مرکز شهر راچستر در ماه رمضان سال گذشته به دلیل بیماری همه گیر بسته شد. در حالی که این مسجد تعطیل بود ، مسلمانان راچستر نتوانستند برای اجتماعات مذهبی ماه مبارک رمضان شرکت کنند. با این حال  مسجد مذکور حدود شش ماه پیش ، «با ظرفیت محدود»، برای افرادی که می‌خواستند در نماز جماعت شرکت کنند بازگشایی گردید اما زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha