جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مراسم سالگرد ارتحال آیت الله امینی

حوزه/ دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به ساده زیستی مرحوم آیت الله امینی گفت: آیت الله امینی به اندازه یک دینار با بیت المال ارتباط برقرار نکرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اولین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ابراهیم امینی عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب به صورت مجازی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، برگزار شد.

بر اساس این گزارش: دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این مراسم گوشه هایی از شخصیت علمی، انقلابی و معنوی آیت الله امینی را مورد تبیین قرار داد و گفت: این عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در همه پست ها و سمت های خود «ناصح امین» برای همگان به شمار می رفت.

وی آیت الله امینی را امین امامین انقلاب، مجلس خبرگان، جامعه مدرسین و همه جامعه دانست واظهار داشت:  آیت الله امینی چون ساده و پاک زندگی می کرد واهل عمل بود، وامدار کسی نشد و صراحت لهجه بی نظیری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: آیت الله امینی سیاست را با تدبیر، عقلانیت و دفاع از مظلوم همراه کرده که در رابطه با مسأله «قائم مقام» پیش آمده بود، با همه وجود از کیان امام امت دفاع کرد و به عنوان «ناصح امین» به آقای منتظری تذکرات لازم را می داد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به ساده زیستی مرحوم آیت الله امینی ابراز کرد: ایشان به اندازه یک دینار با بیت المال ارتباط برقرار نکرد؛ بعد از انقلاب نیز همان وسایل و خانه قبل از انقلاب را داشت و بعد از انقلاب هیچ چیزی به زندگی اش اضافه نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha