جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه فارس در مشهد مقدس از حجت الاسلام والمسلمین استوار به دلیل فعالیت های آن قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس که در مجتمع مفتاح مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در اوایل انتخاب حجت الاسلام والمسلمین استوار به عنوان مدیر حوزه علمیه فارس نگران حمایت های مسئولان استان بودیم و هم از این بابت که جوان هستند، اما امروز که از پرسیدم، حمایت ها از حوزه علمیه استان به چه صورت است ایشان فرمودند حمایت ها به ویژه حمایت نماینده ولی فقیه در فارس از حوزه علمیه وصف ناپذیر است.

وی به حکمت ۲۳۹ و ۴۳۷ نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: طلاب باید کتاب تعلیم و تربیت شهید مطهری را مطالعه کنند، طلاب باید لذت علم را بچشند، هیچ روزیی بالاتر از علم نیست، بزرگانی که با هزار سختی در زندان ها پای کار می ماندند لذت علم الهی را چشیده بودند.

 قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: حوزه های علمیه باید متحول شوند تا زنده بمانند، اگر حوزه های علمیه متحول شوند مرجع خواهند ماند، اکنون جنگ تمام عیار است.

وی همچنین حکمت ۴۳۷ را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: انسان های کریم حفظ می شوند و احساس کرامت می کنند، مدیران مدارس علمیه در خط مقدم هستند و البته باید کرامت طلاب را نیز حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان کرد: باید دوره های تخصصی نیز برای طلاب گذاشت، همچنین باید رویکرد تحصیلی تغییر داد و لذت علم را به طلاب چشاند، اگر طلبه لذت علم را بچشد قطعا رویکرد مطلوبی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha