دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اقبال عباسی
اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیرانی که قصد فعالیت در ستادهای انتخاباتی و تبلیغاتی دارند از سمت خود کناره‌گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، اقبال عباسی، امروز در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به باید و نبایدهای انتخاباتی ویژه مجریان و مدیران اظهار داشت: مدیرانی که قصد فعالیت در ستادهای انتخاباتی و تبلیغاتی دارند از سمت خود کناره‌گیری کنند، در غیر این صورت مشمول قانون تخلفات اداری می‌شوند.

وی افزود: ۳ بند در قانون تخلفات اداری به موضوع تخلف مدیران در انتخابات پرداخته شده و توصیه می‌شود مدیران نسبت به این موضوع مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مدیران باید علاوه‌ بر حفظ شان مسئولیت خود، وظایف محوله را به خوبی انجام داده و نسبت به آن غفلت نکنند.

عباسی با بیان اینکه حفظ امنیت و سلامت انتخابات از مهمترین وظایف مجریان است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان برای تامین امنیت و اجرای مطلوب انتخابات موظفند تا امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی با اشاره به آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان انتخابات، تصریح کرد: اورژانس، آتش‌نشانی، شهرداری‌ها و شرکت‌های آب، برق و گاز شامل این دستگاه‌ها می‌باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تامین برق مورد نیاز در استان برای روز انتخابات، موضوع مهمی است، ادامه داد: فرمانداری‌ها دیزل ژنراتورهای خود را فعال کرده و همچنین نسبت به شناسایی ماینرهای غیرمجاز اقدام شود.

عباسی با اشاره به خدمات دولت دوازدهم در استان اظهار داشت: با وجود تمام تحریم‌ها و تنگناهایی که از سوی دشمن انجام شد، اقداماتی که در کشور و به ویژه استان از سوی دولت انجام گرفت، قابل توجه است.

وی رشد ۳۰ درصدی بودجه استان را از جمله این اقدامات دانست و گفت: احداث سه هزار و ۵۹۹ مسکن روستایی، اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، افزایش تخت‌های اقامتی از ۹۳۰ مورد به ۲ هزار و ۳۸۸ تخت در سال ۹۹، احداث چهار هزار مسکن طرح اقدام، تکمیل و احداث یک هزار و ۸۳۹ واحد مسکن مهر، افزایش اعتبارات در حوزه راهسازی و از جمله خدمات دولت تدبیر و امید در استان می‌باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: احداث ۳۶ هکتار گلخانه، احداث ۲۵۰ مسکن خیرساز، بازگشت به چرخه تولید ۸۰ واحد صنعتی و احداث ۳۵ مدرسه خیری با ۳۰۰ کلاس درس از دیگر فعالیت‌هایی است که طی سال‌های اخیر در استان انجام شده است.

نیاز ٤٥ هزار میلیارد اعتبار برای اجرای طرح‌های چهارمحال و بختیاری

علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری هم در این جلسه با بیان اینکه طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی این استان در سال‌های گذشته و سال جاری ۳۴ مورد است، اظهار داشت: نیاز اعتباری برای اجرای این طرح‌ها ۴۵ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال آن مصوب شده است.
وی افزود: راه‌اندازی ۲۸ واحد صنعتی راکد، تکمیل کلینیک بیماران خاص، تامین و انتقال آب در ۱۵ هزار هکتار زمین، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و توسعه باغات در سطح یک‌هزار و ۴۴ هکتار از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای اجرای ۲۸ طرح جهش تولید استان ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده که تاکنون یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

شهریارپور خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید استان، شرایط خوبی را در طرح‌های زیرساختی مانند جاده‌ها، راه‌آهن، شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی، کشاورزی و حوزه‌های دیگر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان برای افزایش نرخ اشتغال در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نرخ بیکاری این استان از ۲۰.۸ درصد در سال ۱۳۹۶ به ۱۵.۲ درصد در سال گذشته کاهش یافت و در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۳۹.۷ درصد به ۴۳.۷ درصد افزایش یافت.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اعتبارات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۲، چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال بود که این مبلغ در سال ۱۳۹۶ به ۱۰ هزار میلیارد ریال، سال ۱۳۹۸ به ۱۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال، سال ۱۳۹۹ به ۲۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و در سال‌جاری به ۲۹ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

شهریارپور گفت: تخصیص اعتبارات چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۲ برابر ۵۸ درصد بود و در سال گذشته به ۸۱ درصد افزایش پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در کنار اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از منابع مختلف بانکی و سهم‌ آورده متقاضیان در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ انجام شد.

بیان کرد: در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ از محل رونق تولید، تبصره ۱۸، تسهیلات روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر، ۲۶ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری جذب شد.

شهریارپور افزود: در سال‌های اخیر ٣ رویکرد کلی شامل ایجاد اشتغال، رشد تولید و بهبود رفاه نسبی برای توسعه استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون در سرانه تولید گوشت قرمز رتبه یک، پرورش ماهیان سردابی رتبه یک، تولید شیر رتبه ۲، سهم جمعیت زیرپوشش شبکه آب شهری رتبه یک، کل آبزیان رتبه ٨، سهم جمعیت زیرپوشش فاضلاب شهری رتبه ۱۱ و جمعیت روستایی بالای ۲۰ خانوار بهره‌مند از آب آشامیدنی سالم رتبه ۱۴ را به خود اختصاص داده است.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین در بحث ضریب نفوذ بیمه درمان رتبه ۱۵، ضریب نفوذ بیمه اجتماعی رتبه ۱۷، نسبت تعداد تخت‌های فعال بیمارستانی به ۱۰ هزار نفر جمعیت رتبه ۱۵، تعداد مراکز ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه بهداشتی به ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه ۶، تعداد مراکز بهداشتی و درمانی روستایی رتبه ٥، نسبت کتابخانه‌های عمومی رتبه ۱۲، نسبت اعضای کتابخانه‌های عمومی رتبه ۹ و تولید برنامه‌های تلویزیونی رتبه ۱۵ کشور را دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha