دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد انصاریان ماه رمضان

حوزه/ دلیل ترس از مرگ جهالت است. اگر انسان، عالم به حقیقت مرگ باشد، هرگز نخواهد ترسید و از آن فرار نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، استاد انصاریان امروز در سالروز شهادت امام جواد(ع) که در بیت آیت الله العظمی وحید خراسانی و با حضور این مرجع تقلید و مردم عزادار در قم برگزار شد، گفت: قرآن برای فرهنگ پرسش از  عالمان و اندیشمندان ارزش قائل است.

وی بیان داشت: کسی که از محل و شهر خود برای فهمیدن حرکت می کند، برای این که جهل خود را معالجه کند، این چنین شخصی هر قدم  که بر می دارد، عبادت است.

استاد انصاریان اظهار داشت: گاهی افرادی را در تاریخ می خوانیم، که عاشق پرسیدن بودند، چون پرسیدن راه درمان جهل می دانستند و مهمتر این که جهل هم عامل بسیار خطرناکی است. این خطر آن قدر جدی است پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) هم بر آن تأکید دارند.

وی بیان داشت: در روایت آمده وقتی فرد وارد عالم برزخ شده، در برزخ اول از جهلش می پرسند؛ می گویند وقتی در دنیا بودید، آیا کسی نبود که حقایق عالم را از او یاد بگیری؛ می گوید، بله؛ دوباره سوال می پرسند، پس چرا نخواستی یاد بگیری، در جواب می گوید اصلا دنبال یادگیری نرفتم اصلا نخواستم یاد بگیرم.

استاد انصاریان با بیان این که برای کشف حقیقت و درمان، لازم است انسان از متخصصین سوالاتی خود را بپرسد تا از جهل بیرون بیاید، بیان داشت: در این موارد حیاء معنا ندارد و حیاء عاقلانه این است که انسان از خدا شرم کند.

وی با بیان این که مرگ حقیقتی است که انسان نباید از آن فرار کند و بلکه باید آغوش خود را نسبت به آن باز کند، اظهار داشت: دلیل ترس از مرگ جهالت است. اگر انسان عالم به حقیقت مرگ باشد، هرگز نخواهد ترسید و ازآن فرار نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha