سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 977052
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
آینه خودیابی

حوزه/ کتاب « آینهِ خودیابی (شرح حکمت صد و پنجاه نهج البلاغه) » به تالیف دکتر احد فرامرز قراملکی و توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، کتاب «آینهِ خودیابی (شرح حکمت صد و پنجاه نهج البلاغه)» به تالیف دکتر احد فرامرزقراملکی در ۵۳۶ صفحه، توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان، به چاپ رسید.

این کتاب، شرحی بر این حکمت است که توسط اندیشمند فرزانه، دکتر احد فرامز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تدوین و توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان با تیراژ ۵۰۰ نسخه در قطع وزیری با ۵۳۶ صفحه به زیور طبع آراسته شده است.

کتاب «آینهِ خودیابی» در ۲۵ فصل به موضوعاتی نظیر«سیری در حکمت صدو پنجاه، امیدواری بدون عمل به آخرت، فرداگویی به بازگشت، گناه نقد، توبه نسیه، فضیلت زهد، حرص آوری و سیری ناپذیری، قناعت، ناسپاسی، کم کاری و زیاده خواهی، اخلاق نهی از منکر و امر به معروف، دوستداری صالحان، مرگ هراسی، پشیمان در بیماری و سرگرم بی دغدغه در سلامت، فریفته در خوشی‌ها و بی‌تاب در ناگواری، خداخواهی در بلا و روی‌گردانی در گشایش، مدیریت یقین، دغدغه گناه دیگران، سرمستی در فراخی و ناامیدی در ناداری، از توبه‌گریزی تا جدایی از آیین، پند دهندۀ پندگریز، نشناختن سود از زیان، سنجش ناروای دینداری خود و دیگران، بیهوده گذرانی، داوری نامنصفانه، هدایتگر دیگران و گمراه کنندۀ خود و هراس از مردم و نه هراس بر مردم» پرداخته شده است.

پایان کتاب نیز فهرست آیات، اشخاص و مفاهیم به صورت ترتیب الفبایی نمایه سازی شده است.

 این کتاب توسط مولف «دکتر احد فرامرزقراملکی» در قالب سلسله نشست‌های شرح یکصد و پنجاه نهج البلاغه در حوزه علمیه خراسان به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری شمسی ارائه شده و فهیمه ساجدی مهر نیز در تهیه و تدوین این اثر همکاری داشته است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha