چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آیت الله مدنی بر حکومت عدل اسلامی تاکید می ورزید و معتقد بود این حکومت سبب می‌شود انسان‌ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مدنی(ره) در بنیاد فرهنگی هنری شهید مدنی در تهران گفت: لقب دومین شهید محراب انقلاب اسلامی ؛ افتخاری بود که این شهید بزرگوار قابلیت آن را در ارادت ورزی به ساحت امام و انقلاب به دست آورده بودند و انصاف نبود که شخصیتی در تراز ایشان؛ در بستری غیر از شهادت به دیدار معشوق خویش بشتابند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: آیت الله مدنی بر حکومت عدل اسلامی تاکید می ورزید و معتقد بود این حکومت سبب می‌شود انسان‌ها زودتر به اهدافشان دست پیدا کنند. او فعالیت نهادهای انقلابی نظیر جهاد سازندگی را عاملی در راستای تعمیق عدالت اجتماعی می‌داند و در راستای گسترش عدالت در تمامی نقاط ایران به فعالیت‌هایی نظیر «راه سازی، تعمیرات مدارس، بهداشت ، درمانگاه، لوله کشی ، برق و... در جهات عمرانی» تاکید می‌کرد.

وی افزود:  آیت‌الله مدنی ضمن این که خود بر رعایت قانون تاکید داشت، همواره بر قانون گرایی به عنوان یکی از مولفه‌های ثبات اجتماعی توجه می‌نمود. وی معتقد بود غرب‌زده‌ها می‌توانند باعث انحراف شوند. از اینرو تاکید می‌کرد: «در اجرای مفاد قانون اساسی دقت کنید و افراد غرب زده را از خود طرد نمایید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: آیت‌الله مدنی هم از بعد عملی و هم از جنبه نظری در تعالی ارزش‌های اسلامی می‌کوشید. وی خود را مطیع ولی‌فقیه می‌دانست و بر اطاعت همگان از ولی فقیه نیز تاکید می‌کرد. خدمت خالصانه و صادقانه به مردم یکی از نکاتی بود که او همواره بر آن توجه داشت

وی خاطرنشان کرد:  اتحاد و انسجام مسلمانان، رعایت موازین اسلامی در فعالیت‌های سیاسی، گسترش عدالت اجتماعی و توجه به استقلال اقتصادی از دیگر موضوعات مهمی بود که در آرای آن روحانی پارسا و آن معلم اخلاق مشاهده می‌شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: از ویژگی­ های نظام سیاسی مطلوب در اندیشه و رفتار سیاسی آیت ­الله مدنی، خدمت خالصانه و صادقانه به مردم بود. ایشان به مسئله وحدت جامعه و امت اهتمام جدی داشت و حساسیت این موضوع را مخصوصاً در آن شرایط به خوبی حس کرده بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: آن مجاهد نستوه همواره دغدغه دین داشت و از همین رو نیز همیشه در میدان عمل حاضر بود. از مبارزه با فرقه استعماری بهائیت گرفته تا مبارزه چریکی با رژیم آل سعود، مقابله با عبدالکریم قاسم حاکم وقت عراق که با گسترش اندیشه مارکسیستی علیه اسلام تبلیغ می‌ کرد یا مبارزه با طاغوت تا همگامی با گروه فدائیان اسلام، به رهبری آیت الله کاشانی و نوّاب صفوی و تحمّل رنج های تبعید و زندان تا حضور میدانی در دوران دفاع مقدس بویژه در آزادسازی سوسنگرد و یا مقابله با منافقین کوردل بعد از پیروزی انقلاب.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha