سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
روز سالمندان

حوزه/ در ماه ربیع الاول پویشی با عنوان «من می توانم و هیچ گاه برای یادگیری دیر نیست» آغاز خواهد شد، این پویش دعوت همگانی برای آموزش مهارت دیجیتال به سالمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه اصفهان، حسام الدین علامه، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب مهارت‌های ارتباطی با سالمندان براساس قرآن و اهل بیت که به صورت وبیناری توسط دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هدف اولیه ما این است دستورات فاخر قرآنی و اهل بیت(ع) را دسته بندی کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم.

وی افزود: باید از متخصصان تربیتی و نرم افزارهای روز استفاده کنیم و پیوند بین نسلی بین نوه ها و پدر بزرگ ها را از همان دوران کودکی و مسیر مهارت افزایی و مهارت آموزی را برای نوجوانان در صدا وسیما، مدارس و دوران سربازی ایجاد کنیم تا تبدیل به یک فرهنگ کاربردی ومورد عمل در جامعه قرار گیرد.

علامه افزود: باید نشانه های تمدنی که ما در اسلام داریم در کالبد شهری ما همچون نوبت دهی به سالمندان در صف مترو و اتوبوس، خود را نشان دهد و اساتید در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآنی باید برای اینکه این معارف غنی وارد صدا و سیما و کتابهای ما شود و از آن شعر و داستان و کارهای گرافیکی تهیه شود، فعالیت کنند و از دستگاه های بین بخشی درخواست نمایند که اینگونه کار ها با زبان نسل نو در اختیار جامعه قرار دهند.

وی با گرامیداشت هفته تکریم منزلت سالمندان، به شعار امسال سازمان ملل با توجه به محدودیت‌های ناشی از وجود کرونا که فضای مجازی در اولویت قرار گرفته اشاره کرد و گفت:بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فضای دیجیتال شعار امسال است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در ادامه به ایجاد پویشی در این زمینه اشاره و عنوان کرد: در ماه ربیع الاول پویشی با عنوان «من می توانم و هیچ گاه برای یادگیری دیر نیست» آغاز خواهیم کرد. این پویش دعوت همگانی برای آموزش مهارت دیجیتال به سالمندان است تا بتوانند از ارتباطات تصویری و سایت های معتبر واز نرم افزارهای کاربردی که امروزه بسیار گسترده شده، استفاده کنند.

شایان ذکر است، کتاب مهارت های ارتباطی با سالمندان در آموزه های قرآنی و اهل بیت(ع) نوشته عیسی عیسی زاده در چهار بخش، تبیین موضوع سبک زندگی، اهمیت جایگاه سالمندان، وظایف و مهارت هایی که باید با سالمندان داشته باشیم و اینکه سالمندان در این دوره چه وظایفی دارند و قرآن به آنها چه توصیه ای کرده است؟ تدوین شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha