پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: موقعیت علمی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در اثر زحمات مسئولین و کادر مدارس علمیه استان مناسب و در حال پیشرفت است، البته راضی کننده نیست و از علما و مسئولین تقاضا داریم هر اندازه از دستشان بر می آید به حرکت حوزه های علمیه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای روحانی و طلبه ارومیه که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره به مقام و منزلت عالم واقعی دین در نزد خداوند متعال، اظهار داشت: در روایات یک ساعت مطالعه عالم بالاتر را بالاتر از هفتاد سال عبادت بیان کرده اند و اجر و پاداش عالمی که با علم و عمل خود مردم را به دین دعوت می کند فقط در روز قیامت مشخص خواهد شد.

وی در ادامه به مقام و منزلت شهید نزد خداوند متعال اشاره کرد و گفت: مقام جهاد در راه خدا و قتل فی سبیل الله بسیار بالاتر است و فردی که به این مقام معرفت پیدا کنند از خداوند آرزوی شهادت می کند و به همین دلیل است که حضرات معصومین نه تنها آرزوی شهادت، که برای قتل فی سبیل الله زندگی می کردند و امام علی علیه السلام بیان می کند که اگر شهادت نبود در این دنیا زندگی نمی کردم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر این که خداوند در قرآن کریم شهادت را معامله با خداوند عنوان می کند، افزود: اگر اهتمام بازماندگان کربلا و ائمه معصومین بر زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین  (ع) و شهدای کربلا نبود قیام عاشورا در اذهان باقی نمی ماند و امروز این قیام در حال فتح همه عالم است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان کشور برای شهادت در مسیر الهی و نصرت دین خدا هم قسم می شدند، تاکید کرد: امام علی علیه السلام بعد از جنگ صفین شهدای این جنگ را ذکر کرده و از آنها به نیکی یاد می‌کند و این مراسمات و یادواره ها روش و منش اهل بیت است و لازم می باشد به وسیله این مراسمات معنویت به جامعه پمپاژ شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به این که برخی روایات برای کسانی که از رسیدن به شهادت بازماندند، اما در دل آرزوی آن را دارند، موجب تسکین قلوب است، گفت: امام علی علیه السلام که همواره به دنبال شهادت بود می فرماید؛ هر کس از شما در بستر خود خود بمیرد اما معرفت و حق خدا، پیامبر و اهل بیت را بداند، اجر شهید به او داده خواهد شد.

وی در پایان  با بیان این که خدمت به مدارس علمیه وظیفه همه مسئولان است و این امر کمک به مسیر امام عصر عجل الله فرجه الشریف است، تصریح کرد: موقعیت علمی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی در اثر زحمات مسئولین و کادر مدارس علمیه استان مناسب و در حال پیشرفت است، البته راضی کننده نیست و از علما و مسئولین تقاضا داریم هر اندازه از دستشان بر می آید به حرکت حوزه های علمیه کمک کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha