یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/امام جمعه شهرستان بانه گفت: اسلام همواره بر اصل توسعه و ارتقا زندگی تاکید دارد، ولی این تاکیدات در چارچوب خاص خود تعریف شده به نحوی که می‌گوید توسعه جامعه باید در کنار توسعه اخلاقیات و ارزش های دینی ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در دیدار با جمعی از طلاب علوم دینی اهل سنت شهرستان بانه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا (ع) با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه و مراکز دینی در عصر کنونی عنوان داشت: در زمانه ای زندگی می کنیم که تکنولوژی و صنعت بسیاری از اخلاقیات را عملا زیر سؤال برده است.

امام جمعه شهرستان بانه افزود: نگاه یک طرفه بشر به پیشرفت های علمی و اقتصادی باعث شده که اخلاقیات، توجه به معنویات و... عملا به دست فراموشی سپرده شود که این زنگ خطر بزرگی برای انسان در عصر جدید می باشد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که تکنولوژی و پیشرفت های علمی، معنویات و اخلاقیات را قربانی کنند، تاکید کرد: توسعه و پیشرفت در جامعه بشری زمانی ارزشمند خواهد بود که در کنار آن اخلاقیات و ارزش های انسانی نیز حضور داشته باشند.

این عالم اهل سنت بیان داشت: هیچ دین و منطقی مخالف توسعه و پیشرفت نیست، ولی این توسعه باید ضابطه مند باشد و نباید بسیاری از داشته های انسانی و معنوی فدای این مسئله شود.

امام جمعه شهرستان بانه در ادامه به نقش کلیدی طلاب و مبلغین دینی در این مسئله اشاره کرد و گفت: امروز جامعه ما با توجه به اینکه عملا به یک جامعه ماشینی تبدیل شده، به حضور فعالانه طلاب در اجتماع نیازمند است؛ به همین دلیل حوزویان نباید اجازه دهند که ارزش های دینی و انسانی قربانی پیشرفت های صنعتی و... بشر گردد.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اسلام خود همواره بر اصل توسعه و ارتقا زندگی تاکید داشته و دارد، ولی این تاکیدات دین مبین اسلام در چارچوب خاص خود تعریف شده، به نحوی که اسلام توسعه جامعه را در کنار توسعه اخلاقیات و ارزش های دینی می خواهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha