دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام بلال عربیان

حوزه/ حجت الاسلام عربیان گفت: متاسفانه عده ای در جهان اسلام هستند که جهل مرکب دارند و همواره آب در آسیاب دشمن می ریزند و دشمن را در نرسیدن مسلمانان به وحدت کمک می کنند.

حجت الاسلام بلال عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به ضرورت وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَیٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ‏».

استاد حوزه علمیه کردستان افزود: این ندای آسمانی قرآن کریم است که همه بندگان خدا را دعوت می کند به وحدت و یکپارچگی.

وی ادامه داد: خدا، قرآن، رسول اکرم (ص)، اهل بیت (ع)، علما و متفکران و آنهایی که طالب رشد و تعالی جهان اسلام هستند  همه ما را به انسجام دعوت می کنند.

حجت الاسلام عربیان ادامه داد: متاسفانه عده ای در جهان اسلام هستند که جهل مرکب دارند و همواره آب در آسیاب دشمن می ریزند و دشمن را در نرسیدن مسلمانان به وحدت کمک می کنند.

 استاد حوزه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وحدت می فرمایند: «دنیای اسلام همه بدانند که نقش سیاست های آمریکا در این میان چیست؟ باید بدانند نقش سرویس های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در احیای جریان فتنه تکفیری چیست»؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان طراحی می کنند و برای اجرای نقشه هایشان از خود مسلمانان استفاده می کنند و نیز برای اجرای نقشه های شوم خود، بودجه و هزینه ها را هم متقبل می شوند، لذا امیدواریم که روزی جهان اسلام به بلوغ کامل فکری برسد و آن زمان دیگری نقشه های دشمنان در بحث از بین بردن وحدت هرگز کارساز نخواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha