سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر مؤسسه آل البیت در موسکو درگذشت

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد علی الموصلی مدیر مؤسسه آل البیت در روسیه در پی بیماری درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد علی الموصلی مدیر مؤسسه آل البیت در روسیه در پی بیماری درگذشت.

آن مرحوم سال ۱۹۴۹ میلادی در شهر نجف اشرف به دنیا آمد و آیت الله سید محسن حکیم برای وی نام انتخاب کرد. وی در سن ۱۴ سالگی وارد حوزه علمیه نجف اشرف شد و به دست آیت الله حکیم معمم شد.

حجت الاسلام و المسلمین الموصلی دروس مقدمات را نزد فضلای بزرگ حوزه آموخت و سپس دروس سطوح را تکمیل کرد و وارد بحث خارج شد و اصول را نزد آیت الله سید نصرالله مستنبط و فقه را نزد آیت الله سید ابوالقاسم خویی گذراند.

در سال ۱۹۸۶ مجبور شد به موصل بازگردد و آنجا فعالیت های بزرگی انجام داد و در شهرستان ها و مناطق مختلف موصل مساجد بسیاری را بنا نهاد و افتتاح کرد.

در سال ۱۹۹۶ میلادی به عنوان نماینده آیت الله سیستانی به گرجستان و از آنجا به آذربایجان رفت و سپس دایره فعالیت خود را گسترش داد و در روسیه نیز فعالیت کرد. او فعالیت های گسترده ای داشت و با شیعیان چین و سیبری و کشورهای دیگر در ارتباط بود.

وی دارای مؤلفات و کتاب های متعددی است که ترجمه شده و از جمله آنها تفسیر سوره عبس، اعمال و ادعیه ماه رمضان و اعمال حج از رساله عملیه حضرت آیت الله سیستانی است. وی همچنین کتاب مقتل الحسین، شرح دعای کمیل و عقاید امامیه شیخ مظفر را ترجمه کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha