دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
مدير حوزه علميه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، وجود حرم مطهر امام رضا(ع) را بزرگ ترین زمینه برای کار فرهنگی در جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این حرکت می تواند پیام انقلاب را در خانواده و جامعه نهادینه و در بُعد بین المللی ارائه کند، زیرا سرچشمه اش اعتقاد قلبی و معرفتی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در محل مرکز مدیریت این حوزه با اشاره اینکه حوزه علمیه می تواند نقش آفرینی اصلی و خیلی خوبی در مسئله زائر و زیارت ایفا کند، وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) را بزرگ ترین زمینه برای کار فرهنگی در جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این حرکت می تواند پیام انقلاب را در خانواده و جامعه نهادینه و در بُعد بین المللی ارائه کند، زیرا سرچشمه اش اعتقاد قلبی و معرفتی می باشد و اگر کار فرهنگی با این نگاه انجام شود، اثرگذار خواهد بود و الا تشریفاتی است.

وی با بیان اینکه می بایست از ظرفیت های مختلف مجموعه ها در هم افزایی ها استفاده شود، ابراز کرد: مسئله زیارت باید با یک متولی مشخص پیگیری و سایر دستگاه ها و یا اعضایی که می توانند نقش داشته باشند، به صورت منسجم حرکتی هدفمند را محقق سازند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به رسالت کلی حوزه علمیه یعنی هدایت دینی، اجتماعی و  سیاسی که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان شده است، گفت: این سه امر در مسئله زیارت به صورت یکجا محقق می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مسئله خدمت فرهنگی در درجه اول اهمیت قرار دارد، ادامه داد: تربیت نیرو و کادرسازی از کارهایی است که در این حوزه مدنظر است و از این رو برای هر امری نیروی متناسب با رویکرد دانشی، بصیرتی، مهارتی و آشنا به شیوه کار تربیت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اظهار کرد: حضور در حلقه های معرفتی و بصیرتی، سخنرانی ها و سایر امور مرتبط با روحانیت در حرم مطهر از جمله همکاری های حوزه و آستان قدس رضوی است و از این رو تربیت نیروی متناسب و متخصص در موضوع زیارت از برنامه ها و فعالیت هایی است که حوزه علمیه در مسیر نقش آفرینی رسالت خویش به آن پرداخته است.

مدیر حوزه علمیه خراسان بر هماهنگی و انسجام در کارها به ویژه امور مرتبط با زیارت و زائر تاکید کرد تا فعالیت ها به نحو موثرتری به ثمر برسد.

در این نشست، سید جواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز با اشاره به عشق و ارادتی که به زیارت مضجع منور رضوی وجود دارد، مسئله آشنایی زائران از بدو حرکت برای حضور در جوار حرم مطهر رضوی را مهم خواند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد حس معنویت و آشنایی با فرهنگ رضوی از زمان ورود به مشهد مقدس برای زائران، از حوزه علمیه خراسان خواست در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همکاری و همراهی بیشتری داشته باشد.

موسوی، حضور حوزویان در مسئله گردشگری زیارت و بهره مندی از فضای معنوی در اماکن مختلف برای زائران را مهم و از برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha