سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان به مناسبت یوم الله 13 آبان

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: ملت ما در عرصه های مختلف تلاش کردند تا استکبارستیزی را به جهان مخابره کنند در همین راستا درس هایی که ۱۳ آبان از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بیان شده است راهگشاست و می توانیم از آن الهام بگیریم.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: سه حادثه استکبار ستیزی مهم در کشورمان رخ داده است که شامل حادثه‌ تبعید امام در سال ۴۳، حادثه‌ کشتار بی‌رحمانه‌ی دانش‌آموزان در تهران در سال ۵۷ و حادثه‌ی حرکت شجاعانه‌ی دانشجویان در تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال ۵۸ می شود.
وی افزود: به‌ دنبال‌ افشاگری‌ و سخنان‌ آتشین و اعلامیه‌ صریح‌ امام‌خمینی علیه لایحه کاپیتولاسیون در ۴ آبان ۱۳۴۳ و توزیع‌ گسترده‌ آن‌ در تهران‌، اقدام‌ ننگینی‌ که‌ رژیم‌ پهلوی درصدد مخفی‌ نگه‌ داشتن‌ آن‌ بود، آشکار شد و موجی‌ از انتقاد علیه‌ رژیم‌ پهلوی به‌ راه‌ افتاد. متعاقب  آن رژیم پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ امام خمینی را دستگیر و به ترکیه تبعید کرد.
استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به واقعه دوم کشتار بی رحمانه دانش آموزان گفت: مبارزات علیه ملت شروع شده بود سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
وی اضافه کرد: روز دانش‌آموز در ایران مصادف است با ۱۳ آبان هر سال است علت نامگذاری این روز، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند. و تسخیر لانه جاسوسی مهمترین اقدام دیگر در راستای استکبار ستیزی بود که در همین راستا امام خمینی(ره) این حرکت را انقلاب دوم نامیدند و برای دانشجویان بسیار خوشایند بود.
درویشی بیان داشت: طی سال های مختلف فشارهای زیادی از مجامع بین المللی مطرح شد که از جمله قطع کردن روابط سیاسی، بلوکه کردن دارایی های ایران ولی هیچکدام از این موارد در عزم ملت ما برای مقابله با ظلم کارساز نبوده است.
وی با بیان اینکه استکبارستیزی تنها محدود به ایران نیست و جهانی شده است گفت: اکنون در کل جهان این بیداری شکل گرفته است.
استاد جامعه الزهرا(س) ابراز داشت: اراده الهی بر این تعلق گرفته است که اگر مردم برای تغییر وضعیت زندگی تلاش کنند و علیه مستکبران قدم بردارند خداوند از آنها حمایت می کند. فطرت انسان عدالت خواه و ظلم ستیز است یکی از دلایل ارسال پیامبران هم به خاطر همین بوده است از این رو اراده خداوند این است که انسان های ضعیف، ضعیف نمانند و علیه ظالمان دادخواهی کنند.
وی با اشاره به سیاست های امام خمینی گفت: ایشان با تفکرهای اسلامی مقاومت را به مردم ایران یاد دادند هدیه امام آزادی، عدالت محوری و بیداری بود که به جهانیان اهدا کردند.
درویشی گفت: امام راحل توانست با موضع گیری های آگاهانه و مدبرانه توطئه دشمنان را نقش برآب کنند و گره های کور را باز کنند و توانست استکبار را به زانو در بیاورد اکنون نیز از رهنمودهای رهبری باید بهره بگیریم.
وی خاطر نشان کرد: رهبری در بیانات خود فرموده اند:« مناسبتهای تاریخی غالباً حکم یک نماد و یک سمبل را دارند. روز سیزده آبان به خودی خود با روزهای قبل و روزهای بعد تفاوتی ندارد؛ اما یک نماد است. نماد یعنی چه؟ یعنی یک رمزی که پشت سر خود، در دل خود، معانی فراوانی نهفته دارد. انسان یک کلمه بر زبان می‌آورد، معانی و حقایق بسیاری در دل این کلمه هست؛ سیزده آبان از این قبیل است. این روز یک نماد است و عقبه‌ی وسیعی دارد از مطالب مهم، مسائل مهم؛ مسائلی که به هیچ وجه تاریخی نیستند، بلکه مسائل امروز ما هم به حساب می‌آیند. یک نگاهی بکنیم به مناسبتهای این روز»
این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه نسل امروز ما همچنان ایستاده اند گفت: عده زیادی از نسل ما رویش هستند مانند شهید حججی ها و مدافعان حرم این جسارت را به خود را دارند که در برابر قدرت های جهان سینه سپر کنند و در مقابل چهره بزک کرده آمریکا به خود دلهره راه ندهند.
وی بیان داشت: باید قدردان این اراده ملت در استکبار ستیزی باشیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha