پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل یزدی

حوزه/ حجت الاسلام یزدی با بیان این که طلبگی حرکت در مسیر دین به عنوان هادی، مبلغ دین، خودساخته و هدایت کننده دیگران است، گفت: اساس و خمیر مایه طلبگی دعا، توسل به اهل بیت، علم، معنویت و عمل به وظیفه است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ابوالفضل یزدی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاهین دژ گفت: طلبه شدن بالاترین فضیلت شمرده می شود و از طلبگی هم به عنوان شغل نام برده نمی شود و این کار استمرار رسالت و پیامبری است.

وی افزود:  طلبگی یک سبک زندگی در مسیر دین به عنوان هادی، مبلغ دین، خودساخته و هدایت کننده دیگران است و از مهم ترین نعمات خداوند بر ما این است که طلبه شده ایم و خواندن نماز در اول وقت را اگر مداومت کنیم آخرتمان تضمین خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) ادامه داد: نگرش طلبه باید جهانی باشد و اعتقاد ما این است که این دنیا مقدمه و مزرعه ای برای آخرت است و حوزه این فرصت را برای رسیدن انسان به اعلی علین فراهم می کند.

وی تصریح کرد: اگر نگرش ما از طلبگی اصلاح خود، رسیدن به تعالی و خدمت به دین نباشد متضرر خواهیم شد و در هیچ زمانی این اندازه فرصت برای تبلیغ دین فراهم نشده بود، هر چند زحماتی هم دارد، اما با علم به درست بودن مسیر، ایمان و استقامت می توان به مطلوب و نتیجه رسید و گاهی حرف هایی به ما گفته می شود که نشان از عدم درک درست شخص گوینده از دین است.

حجت الاسلام یزدی با بیان این که امروز حفظ دین بسیار سخت است، گفت: خمیر مایه طلبگی، دعا، توسل به اهل بیت(ع)، علم، معنویت و عمل به وظیفه است و باید قدر و منزلت خود را بدانیم و در مسیر حق با تهذیب نفس و استقامت قدم برداریم و سعی کنیم پایه های طلبگی خود را مستحکم کنیم و علم نوری است که خداوند در قلب کسانی که دوست دارد قرار می دهد و بودند افرادی که یادگیری ضعیفی داشتند، اما با خودسازی و توسل به ائمه معصومین توانستند به مقصد خود برسند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha