یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اساس معارف حوزوی بر دو اصل فهم و ابلاغ دین است

حوزه/ مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان گفت: وجود جمع کثیری طلبه خواهر با انگیزه و مشتاق خدمت به جامعه، ظرفیتی بی‌بدیل برای ایجاد مراکز تربیت مبلغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، طاهره افشین زاد، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان در نشستی که با حضور معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و هیئت همراه، کادر مدیریت استان همدان و اساتید، در این موسسه برگزار شد، گفت: اساس معارف حوزوی مبتنی بر دو اصل فهم و ابلاغ دین است.

وی اظهار کرد: باید بر اساس این دو اصل، برنامه زندگی را تنظیم کرده و توان مدیریت زندگی دین مدارانه را در خود ایجاد کنیم، چرا که در غیر این صورت رقبا به میدان آمده و افراد را به خود جذب می کنند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان ادامه داد: تنوع بخشی به نظام های آموزشی حوزه، تعمیق برنامه های موجود، احیای سنت های اصیل حوزوی، توجه به نقش تلاش و تکاپوی فردی طلاب در طراحی برنامه های درسی، فرار از شیوه آموزشی انبوه خوان و حفظ محور و اهمیت به برنامه های مهارت بخش، و همچنین وجود جمع کثیری طلبه خواهر با انگیزه و مشتاق خدمت به جامعه، ظرفیتی بی‌بدیل برای ایجاد مراکز تربیت مبلغ است. 

در ادامه این نشست، معاون آموزش موسسه آموزش عالی حوزوی فدک، گزارش مختصری از برنامه های این مرکز ارائه کرد.
وی ادامه داد: موسسه آموزش عالی حوزوی فدک در دو مقطع تخصصی و عالی پذیرش طلبه داشته است که از ۴۰۰ طلبه مشغول به تحصیل از سال ۸۷ تاکنون  ۹۷ نفر فارغ التحصیل و در مراکز مختلف استان مشغول فعالیت هستند. پذیرش طلاب خوابگاهی از استان های کرمانشاه، کردستان، ایلام، اصفهان، اردبیل و شهرستان های استان هم انجام شده است.

در پایان این نشست، منتخبان اساتید و طلاب به بیان نکاتی پرداختند و معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور به سؤالات حضار پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha