پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
ب

حوزه / همزمان با روز کتاب و کتابخوانی، بزرگداشت مقام علمی، حکمی و عرفانی علامه طباطبایی در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با روز کتاب و کتابخوانی، بزرگداشت مقام علمی، حکمی و عرفانی علامه طباطبایی، امروز دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ با حضور روحانیون و طلاب، در مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی کاشانی برگزار شد.

در این مراسم، حجج اسلام حسین عرب پیرامون فلسفه اخلاق از دیدگاه علامه طباطبایی؛ علی خبری پیرامون بازخوانی عملکرد ذهن علامه طباطبایی؛ محمد حسین شجری در پاسخ به بعضی شبهات در سایه آثارعلامه طباطبایی و آقای مجید زجاجی پیرامون بررسی نفوذ سیاسی تفسیرالمیزان در پژوهشگران اهل تسنن سخنرانی نمودند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدنظری مدیر سابق حوزه علمیه کاشان با تشریح شخصیت علمی و دینی علامه طباطبایی، اظهار داشت: علامه نقش تاثیرگذاری در مبارزه با جنگ مکتبی در زمانی که نسل جوان به شدت مورد تهدید بود، داشت.

وی با تاکید بر لزوم تبیین شخصیت علمی علامه طباطبایی در حوزه های علمیه و با بیان اینکه برای پرورش عالمانی چون علامه نیاز تلاش شبانه روزی است، ادامه داد: طلبه های قدیم برای تحصیل علم، عبادت، مطالعه، قرآئت قرآن و دوستی با استاد وقت می گذاشتند، اما برخی طلبه های امروز گاهی استاد خودشان را به خوبی نمی شناسد .

مدیر سابق مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی کاشانی، با بیان اینکه عالم و فیلسوف شدن نیاز به جهاد همه جانبه در تحصیل علم ، معنویت و نماز شب دارد، افزود: به قول حضرت آیت الله جوادی آملی توحید و تفکر عملی را در نماز شب باید پیدا کرد .

در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدنظری تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 0
    هر قدر از این مرد تجلیل کنیم کم است
  • مجتبی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 0
    هر قدر از این مرد تجلیل کنیم کم است
  • جلیلوند IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    دست مریزاد سپاس از دست اندرکاران برگزاری چنین مجالس باعظمتی عند ذکر الصالحین تنزل الرحمة