دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حبیب الله طالبیان

حوزه/ شهید روحانی، حبیب الله طالبیان  اهل بیان و مرد میدان بود که برای یاری رزمندگان، اولین بار به کردستان اعزام شد و آنگاه به جبهه های جنوب  عزیمت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، اگر کتاب سترگ و زرین تاریخ انقلاب اسلامی ایران را ورق بزنید، وقتی به صفحه ۲۵ سال ۶۱ می رسیم، قلب از شدت عشق و دست از نهایت ایثار و زبان از بیان اوج اقتدار و عزت می ایستد.

۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ روزی پر افتخار برای مردم اصفهان است که در کتاب تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همیشه ماندگار است، مردم شهید پرور اصفهان با تشییع پیکر مطهر ۳۷۰ شهید در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۶۱، روز حماسه و ایثار و شهادت اصفهان رقم خورد.

در ساعت ۲۲ دهم آبان ۱۳۶۱، عملیات محرم با رمز یا زینب (س) در منطقه عملیاتی موسیان و شرهانی، زبیدات، جنوب شرقی دهلران در غرب عین‌خوش با اهدافی نظیر آزادسازی ارتفاعات حمرین در جنوب دهلران و دسترسی به امکانات نفتی داخل خاک عراق و شهرک زبیدات آغاز شد.

اهداف عملیات تا نزدیکی‌های سحر تأمین شد و الحاق نیروها با موفقیت انجام شد؛ ولی در منطقه دیگر درگیری، بر اثر بارندگی و طغیان آب شکاف ایجاد شد و رزمندگان تلاش کردند تا دشمن نتواند به آن نقطه دست پیدا کند.

با روشن شدن هوا، هواپیماهای عراقی با تمام توان حمله کرده و با ریختن بمب و راکت تلاش کردند مانع ادامه عملیات شوند که در همین حین، نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران وارد صحنه شد و پاسخ مناسبی به نیروی هوایی رژیم بعث داد.

عملیات تا چهار روز ادامه پیدا کرد و با خارج کردن جاده دهلران - عین‌خوش به طول ۱۰۰ کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن، تأمین امنیت شهرهای موسیان، دهلران و پادگان عین‌خوش، دشت اژیه و دهکده‌های اطراف آن و آزادسازی کوه‌ها، منابع نفتی موسیان، بیات و حوضچه‌های نفتی زبیدات، تلمبه‌خانه و ۷۰ قطعه چاه، تأمین امنیت قسمتی از مرز به طول ۵۰ کیلومتر و اسارت ۳۴۰۰ عراقی با موفقیت پایان یافت.

در جریان این عملیات بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان اصفهانی به درجه رفیع شهادت رسیدند. چند روز بعد در تاریخ ۲۵ آبان‌ ۱۳۶۱، میدان امام خمینی (ره) اصفهان میعادگاه ۳۷۰ شهید جان‌برکف شد و مردم سربلند دیار نصف جهان، پیکرهای چاک‌ چاک عزیزانشان را بر شانه‌هایشان تشییع کردند.

شهیدی که «قد افلح من تزکی» وِرد زبانش شده بود

حضرت امام خمینی (ره) در مورد این روز تاریخی فرمودند: «همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود ۳۷۰ نفر را تشییع کردند، مع‌ذلک همین شهیدداده‌ها و داغ‌دیده‌ها به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند. در کجای دنیا می‌توانید جایی را مانند استان اصفهان پیدا کنید؟

به گواه آمارها و اطلاعات، شهدای روحانی بیشترین تعداد شهدا در بین اقشار آحاد جامعه هستند، که در عملیات محرم سال ۶۱ همچون دیگر عملیات ها، روحانیون نیز در صحنه میدان نبرد حاضر شدند و در این راه بعضا به مقام رفیع شهادت رسیدند.

به این بهانه به معرفی یکی از روحانیون حوزه علمیه اصفهان، که در عملیات محرم شهید شدند، می پردازیم.

شهید روحانی حبیب الله طالبیان فرزند حسین، بیست و یک دی ماه ۱۳۴۴ در شهر ستان شهرضا دیده به جهان گشود و در خانواده ای مذهبی و متدین رشد کرد.سال ۵۶ وارد مدرسه راهنمایی نواب شهرضا شد. در اول مهرماه سال ۵۸ وارد حوزه علمیه اقدمیه شهرضا شد و سربازی امام زمان(عج) را برای خود یک افتخار دانست و در تاریخ آبان سال ۶۱ درعملیات محرم منطقه عین خوش به درج رفیع شهادت نائل آمد.

شهیدی که «قد افلح من تزکی» وِرد زبانش شده بود

سال های پرالتهاب طلوع انقلاب اسلامی، حبیب الله را فولاد آبدیده کرده بود.

او در مسیر انقلاب خونبار اسلامی فعالانه گام می سپرد و دوستان ونزدیکان خود را با امام(ره) و انقلاب آشنا میکرد.

این شهید مجاهد پله پله خود را تاملاقات خدا آماده نمود.

دائم الوضو واهل ذکر بود و دیگران را به نماز اول وقت تشویق می کرد.

به اذعان نزدیکانش آیه شریفه «قد افلح من تزکی» ورد زبانش شده بود؛ چرا که میدانست رستگاری مخصوص پاکان و تزکیه شوندگان است.

شهید روحانی، حبیب الله طالبیان اهل بیان و مرد میدان بود که برای یاری رزمندگان، اولین بار به کردستان اعزام شد و آنگاه به جبهه های جنوب عزیمت کرد.

در عملیات رمضان مجروح و پس از بهبود باز عازم جبهه ها شد و در سومین اعزام خود، در عملیات محرم به کاروان شهیدان راه فضیلت پیوست.

شهیدی که «قد افلح من تزکی» وِرد زبانش شده بود

وصیت نامه شهید:

در بخشی از وصیت نامه این شهید امده است: ای مردم! شما وظیفه ای سنگین دارید، پشتیبانی از روحانیت اصیل که در راس همه آنها امام امت می باشد.

پاسداری از خون تمام شهیدان و دعا برای فرج امام زمان(عج) دیگر رسالت مهم بر دوش مردم است.

به دوستانم در حوزه علمیه برادران سفارش میکنم که خوب می دانید مسئولیتان زیاد می باشد، در تبادل انقلاب و هر روز هم زیادتر می شود، بکوشید تا به این مسئولیت خطیر درست جامعه عمل بپوشید.

پدر و مادرم، فرزند شما هدفی جز خدا ندارد، فقط برای او طلب عفو مغفرت کنید، چون نتوانستن برای زحماتی که برا ی من کشیده اید بحق آنها را جبران کنم، بر فرزند خود گریه نکنید واگر خواستید گریه کنید برای حسین بلند بلند گریه کنید.

شهیدی که «قد افلح من تزکی» وِرد زبانش شده بود شهیدی که «قد افلح من تزکی» وِرد زبانش شده بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha