دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / جلسه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور مسئولان حوزوی و دانشگاهی ملایر

حوزه / امام جمعه ملایر گفت: روحانیت می تواند به عنوان مشاوری امین در کنار جامعه دانشگاهی حضور داشته باشد تا جهت دهی علم را به عهده بگیرد و راهنمای نخبگان دانشگاهی در طول مسیر راه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر، صبح امروز در سلسله نشست‌های وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور مسئولان حوزوی و دانشگاهی ملایر برگزار می‌شود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح، خون مطهر این شهید را یکی از دلایل اصلی این وحدت دانست و اظهار داشت: علم نور است و به برکت این نور است که ما حرکت می‌کنیم و رو به جلو می‌رویم.

وی با بیان اینکه عالم چراغ و چشم جامعه است، گفت: صاحبان خرد و اندیشه متوجه جایگاه علم هستند و لذا هم قدردان علم و هم قدردان عالمند.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک امر ذانی است، مطرح کرد: همان طور که در یک ماشین همه اجزا با یکدیگر همکاری می کنند تا وسیله به حرکت درآید، علم نیز به همین گونه است و با حرکت علم چرخ زندگی در دنیا و آخرت خواهد چرخید.

وی افزود: علم خود این وحدت را اقتضا می‌کند، چرا که اگر در حوزه و دانشگاه وحدتی حاکم نباشد ممکن است شخصی ردای علم بر دوشش باشد اما نورانیت علم در دلش رسوخ نکرده باشد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه ما برای آبادانی دنیا و آخرت نیازمند به حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر هستیم، خاطر نشان کرد: همان طور که شهید طهرانی مقدم همیشه برای ارائه طرح‌های خود از نظر روحانیت بهره می برد و آنها را دعوت می‌کرد، امروز نیز می‌توان این کار را استمرار بخشید تا چراغ علمی جامعه با علم دین روشن شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان ملایر وحدت و همدلی مثال زدنی بین نهادهای علمی حاکم است، گفت: باید تلاش کنیم تا این همدلی تبدیل به همکاری شود و نتیجه آن در زندگی مردم مشخص گردد.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: روحانیت می تواند به عنوان مشاوری امین در کنار جامعه دانشگاهی حضور داشته باشد تا جهت دهی علم را به عهده بگیرد و راهنمای نخبگان دانشگاهی در طول مسیر راه باشد.

وی با بیان اینکه این وحدت نباید تنها در بین اساتید و مدیران مطرح شود، اظهار داشت: سعی ما باید بر این باشد تا با سرایت این وحدت در بین طلاب و دانشجویان، وحدت موجود در بین نسل آینده بیش از امروز ایجاد شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha