یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان

حوزه/حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین تأکید کرد: فرهنگ مقاومت، برگرفته از اسلام اصیل است و ما آن را با پیروی صادقانه از ولی فقیه آموختیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در همایشی در خصوص سیره شهدا و ادبیات مقاومت، با بیان اینکه برخی در لبنان با تمام وقاحت می گویند که فرهنگ ما به فرهنگ تاریخی لبنان شباهت ندارد، افزود: اگر برخی می گویند که تاریخ لبنان با خواری، ذلّت، شکست و تسلیم در برابری خواری و مال در ارتباط است، پس ما به این تاریخ شباهت نداریم.

وی ادامه داد: ما به فرهنگ ملّی و اصیل وابسته هستیم که با تاریخ ملّی در ارتباط است و انسان را مورد احترام و ستایش قرار می دهد.

سید صفی الدین با طرح این سؤال که آیا در ادعاهای خود نگفتید که لبنان کشور تنوع فرهنگی است، گفت: چرا از فرهنگی که باعث آزادی و عزّتمندی است و دست قاتلان و کسانی که ما را در زندان ها شکنجه داده و موجودیت ما را تهدید کرده اند را کوتاه کرده است، ناراحت هستید؟

فرهنگ ولایت فقیه بر تمامی لبنانی ها لطف دارد

عضو ارشد حزب الله با تأکید بر اینکه این فرهنگ برگرفته از اسلام اصیل است و ما آن را با پیروی صادقانه از ولی فقیه آموختیم، بیان داشت: فرهنگ ولایت فقیه بر تمامی لبنانی ها لطف دارد و بر آنها حق دارد؛ چراکه ولایت فقیه به لبنان عزّت، آزادی، کرامت و شرافت بخشیده است.

فرهنگ ولایت فقیه، فرهنگ محبت، جانفشانی، صبر و بصیرت است

وی در ادامه گفت: فرهنگ ولایت فقیه و مقاومت، فرهنگ محبت، دوستی، جانفشانی، ایثار به خاطر دیگری، تحمل، صبر و بصیرت است. فرهنگ ما هیچ عیبی ندارد، بلکه عیب در منافعی است که دل های نخبه ها و فرهیختگان کشور را کور کرده است.

مقاومت، فرهنگ عزّت و کرامت و عدم تسلیم و شکست و ضعف را ارائه داد

حجت الاسلام صفی الدین اشاره کرد: مشکلات ۳۰ ساله لبنان تنها مرتبط با سیستم مالی، اقتصادی و مدیریت سیاسی و مالی فاسد نیست، اگرچه این مسئله نقش بزرگی دارد، امّا فرهنگ پادشاهی و گرایش به سوی مال و صاحبان اموال در این کشور رخنه کرده است.

وی بیان داشت: فرهنگ پادشاهی، انسان ها و ارزش ها را از بین برد و همه چیز را با مال در آمیخت و کسانی که حکومت را در دست دارند، بندگان مال شدند و این بدترین چیزی است که لبنان شاهد آن است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه ما در مقابل، فرهنگ عزّت و کرامت و عدم تسلیم و شکست و ضعف را ارائه دادیم و همچنان در مسیر این فرهنگ باقی خواهیم ماند، افزود: یکی از عظمت های مقاومت، همین بُعد فرهنگی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: بعد از شکست دشمن در سال ۲۰۰۶، مراکز مطالعاتی اسرائیلی و آمریکایی به دنبال یافتن راز قدرت مقاومت بودند. علی رغم اینکه تمامی جهان با قدرت، رسانه، جنگ روانی و سلاح برای نابودی مقاومت همسو شده بودند، امّا مقاومت پیروز شد و آنها را شکست داد.

بزرگترین نقطه قوت مقاومت، همین فرهنگ آن است

حجت الاسلام صفی الدین ادامه داد: برخی به این نتیجه رسیدند که بزرگترین نقطه قوت مقاومت، همین فرهنگ آن است، لذا به هدف قرار دادن آن روی آوردند و بر خصوصیات و عناصر قدرت آن متمرکز شدند. امروز لبنان مورد حملات فرهنگی و رسانه ای سیاسی و روانی قرار دارد که جامعه مقاومت و این فرهنگ اصیل را هدف قرار می دهد.

دشمن هر کاری کند، نخواهد توانست این فرهنگ را از میان بردارد

عضو ارشد حزب الله تأکید کرد: هر کاری هم انجام دهند باز نخواهند توانست این فرهنگ را از میان بردارند یا مورد محاصره و محدودیت قرار دهند، بلکه برعکس، هر چقدر فشار آنها بیشتر شود، قدرت، ریشه و بازدارندگی این فرهنگ بیشتر می شود.

فرهنگ مقاومت، فرهنگ امام حسین (ع) است

وی در پایان بیان داشت: فرهنگ ما با گرایش حسینی، فرهنگ یک انسان کریم و آزادی است که ذلّت و خواری را نمی پذیرد و این فرهنگ امام حسین (ع) است که با خون به ما آموخت و ما را تربیت کرد که زندگی شرافتمندانه و عزّتمندی داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha