یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نمایشگاه حریم حرم

حوزه/ مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از تبیین شخصیت و سبک زندگی بانوی کرامت در نمایشگاه دائمی «حریم حرم» خبر داد و گفت: در ایام معصومیه بازدیدکنندگان از کشورهای آفریقایی و عربی از این نمایشگاه بازدید کردند و در فضای مجازی نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام محمدرضا انصاری از فعالیت نمایشگاه دائمی «حریم حرم» در حرم مطهر بانوی کرامت خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ۸ غرفه به تبیین سبک زندگی و شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها برای بازدید کنندگان می پردازد.

وی با اشاره به استقبال خوب زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت از این نمایشگاه در ایام معصومیه گفت: علاوه بر بازدیدهای روزانه زوار که با روایت‌گری همراه است در این ایام گروه هایی از کشورهای عربی و آفریقایی نیز از این نمایشگاه بازدید داشتند.

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: در فضای مجازی نیز در نرم افزار شاد بازدیدهای زیادی به همراه روایتگری صورت گرفت که یک نمونه آن روایت‌گری از این نمایشگاه برای یک گروه ۸ هزار نفری از مدارس اهواز بود همچنین چند مدرسه از استان قم نیز در نرم افزار شاد بازدید از نمایشگاه داشته اند.

وی با اشاره به چینش و محتوای نمایشگاه «حریم حرم» گفت: غرفه اول بشارت و مژده ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها در روایات، غرفه دوم ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و بیوگرافی از زندگانی دوران کودکی ایشان، غرفه سوم درباره علم و فضیلت حضرت معصومه سلام الله علیها و محدثه بودن ایشان و غرفه چهارم ولایت و سرپرستی حضرت است که در سنین کودکی به عهده پدرشان موسی بن جعفر علیه السلام و سپس بر عهده برادرشان امام رضا علیه السلام بوده است.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: غرفه پنجم نمایشگاه حریم حرم مربوط به روایتگری ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به ایران و اتفاقاتی که در ایران برای یاشان افتاده است، غرفه ششم ورود حضرت به قم و سکونتشان در بیت النور و عیادت و خدمت بانوان قمی از ایشان، غرفه هفتم رحلت شهادت‌گونه حضرت و محل دفن و در باغ بابلان و کیفیت تشییع و تدفین ایشان با حضور امام هشتم(ع) و غرفه هشتم بیان اجر و پاداش زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و لزوم الگو گرفتن از ایشان در زندگی است.

وی افزود: این نمایشگاه دائمی همه روزه در یک شیفت کاری از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در پارکینگ شرقی حرم مطهر بانوی کرامت جنب فروشگاه عرضه متبرکات این آستان مقدس بر پا است و به علاقه مندان به آشنایی با سبک زندگی حضرت معصومه سلام الله علیها خدمت رسانی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha