یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ جهاد مصادیق زیادی دارد که بسیج باید در همه این عرصه ها و مصادیق نقش آفرینی کند، گفتمان مقاومت که امروز باید به خوبی و زیبایی تبیین شود خود یک عرصه مهم جهاد است که بسیج باید انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش مدیران؛ اساتید و فرماندهان پایگاه های بسیج حوزه های علمیه که در مدرسه عالی دارالشفاء و با حضور جمعی از بسیجیان و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و با قرائت پیام آیت الله العظمی نوری همدانی، برگزار شد، در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه بسیج در عرصه های گوناگون اشاره کرد و گفت: امام خمینی با هدایت الهی نهاد مبارک بسیج را که عامل ماندگاری انقلاب اسلامی و خنثی ساختن توطئه های دشمنان است را پایه ریزی کرد.

وی افزود: بسیج یک نهاد در عرض سایر نهادهای کشور نیست بلکه بسیج یک فرهنگ حاکم بر همه اقشار و نهادها و یک فرهنگ ریشه دار است که از فرهنگ علوی و فاطمی نشات گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تاکید کرد: تمام شعار ما خطاب به مستکبرین عالم این است که اگر آنها در مقابل دین ما بایستند ما هم در مقابل دنیای آنها می ایستیم .

وی گفت: امروزه دنیای استکبار برای به زانو درآوردن نظام اسلامی هر کاری از دستش آمده است انجام داده است چرا که می داند انقلاب اسلامی قدرت های مادی آنها را از بین خواهد برد و منافع آنها را در هرجای این کره خاکی که باشد در معرض خطر قرار خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: بسیج باید جایش در میدان جهاد تعریف شده باشد و نیروهای پراکنده و سازماندهی نشده کارآمدی لازم را نخواهد داشت.

وی گفت: قوام بسیج به روحیه جهادی اش هست، در محضر قرآن کریم آموخته ایم که جهاد غیر از قتال است، بله اگر دشمن حمله نظامی کرد همانند دفاع مقدس آن زمان جهاد عبارتست از دفاع مقدس اما اگر دشمن از لحاظ فکری و فرهنگی به ما حمله کرد چه؟ چگونه باید در مقابل تهاجم فرهنگی و معرفتی دشمن ایستادگی کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان مصادیق مهم جهاد در عرصه های مختلف یادآور شد: جهاد مصادیق زیادی دارد که بسیج باید در همه این عرصه ها و مصادیق نقش آفرینی کند، گفتمان مقاومت که امروز باید به خوبی و زیبایی تبیین شود خود یک عرصه مهم جهاد است که بسیج باید انجام دهد.

وی افزود: جهاد علمی نیز از دیگر مصادیق مهم جهاد است، مگر نه اینکه دانشمندان هسته ای ما مجاهد بودند، مگر نه اینکه امثال تهرانی مقدم خود یک مجاهد فی سبیل الله بوده؟

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد محرومیت زدایی را یکی دیگر از مصادیق مهم جهاد دانست و تاکید کرد: امروزه بسیج می تواند به کمک دولت به این عرصه مهم وارد سود و همانند گذشته به محرومیت زدایی بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: جهاد خدمت رسانی به مردم و جهاد برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی از جمله عدالت از دیگر مصادیق مهم جهاد است که بسیج به عهده دارد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: حوزه های علمیه باید یاد بسیج و مردم بدهد که عدالتی عدالت حقیقی است که بر محور ولایت باشد و در برابر هجمه ها و شبهه پراکنی های دشمنان اسلام و انقلاب به تبیین و بصیرت افزایی بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha