سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 995203
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
تصاویر/ مراسم اهداء جهزیه به زوج های جوان به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب(س)

حوزه/ اولین ویژگی حضرت زینب(س)، خدامحوری است به‌طوری‌که امام سجاد (ع) می‌فرماید در شب یازدهم محرم نیز نماز شب این خانم ترک نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بعدازظهر پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید دارالایتام کوثر و اهدا جهیزیه به نوعروسان که در قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز به علت جنگ اقتصادی که علیه کشورمان به راه افتاده، نیاز است که برنامه‌های کمک مؤمنانه در کشور برپا شود.

وی ادامه داد: در واقع در جامعه اسلامی کمک مؤمنانه‌های یک وظیفه است که باید موردتوجه بیشتر قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و بیان داشت: ایشان نقش ویژه‌ای در حادثه کربلا داشتند و اگر بخواهیم به ویژگی‌های این حضرت اشاره کنیم می‌توانیم به ۵ ویژگی منحصربه‌فرد ایشان نام ببریم.

وی ادامه داد: اولین ویژگی ایشان خدامحوری است به‌طوری‌که امام سجاد (ع) می‌فرماید در شب یازدهم محرم نیز نماز شب این خانم ترک نشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: ایشان زمانی که بر پیکر شهدای کربلا حاضر می‌شوند نیز می‌فرمایند خدایا از ما قبول کن که نشان‌دهنده عمق ایمان ایشان است.

وی ابراز داشت: تسلیم رضای خداوند بودن، دومی ویژگی ایشان است و در کنار این مهم سومین ویژگی‌اش حجاب و عفاف زینب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی بیان داشت: حضرت زینب (س) بعد از ۲۰ روز پیاده‌روی وقتی به شام می‌رسد اول حرفی که در شام زد این بود که ای یزید این عدالت است زن‌های خودت را در محرم گذاشتید و اهل‌بیت پیامبر را بین مردم نامحرم آوردید.

وی خاطرنشان کرد: صبر ویژگی چهارم ایشان است به‌هرحال زندگی با ناملایماتی همراه است که باید صبر داشته باشیم در واقع صبر برای دین مانند سر برای بدن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی به ویژگی پنجم ایشان اشاره کرد و گفت: ولایت‌مداری تا لحظه آخر از دیگر ویژگی‌های حضرت زینب (س) است که تا لحظه اخیر و در سخت‌ترین شرایط تداوم یافت.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز ما نیز شئون معصوم و لایت را ولی‌فقیه دارد و باید در ولایت‌پذیری ثابت‌قدم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha