یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، ماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی، "جهاد تبیین"  را یکی از شئون مهم روحانیت دانست و گفت: شأن روحانیت، مدیریت راهبری، ایصال الی المطلوب، پذیرفتن مسئولیت‌ها در نظام ولایی و وارد میدان شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، امروز در جمع روحانیان خوزستان، با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب(س) اظهارداشت: با توجه به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب، یکی از ابعاد زندگی حضرت زینب(س) که از بعد پرستاری ایشان بزرگ‌تر و برای روحانیت الگو است، همان بعد نهضت و جهاد تبیین است.

وی افزود: حضرت زینب(س) به ما آموخت آنجا که حقیقتی را تشخیص دادیم با صراحت و با جرئت باید سخن بگوییم؛ باید اهل جهاد تبیین بود و ما نیز هم‌اکنون به این مصداق از جهاد، بسیار نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه، با بیان اینکه روحانیت افتخار دارد که وارث مأموریت انبیاست، گفت: دین خدا صامت نیست که هر شخصی قرائتی از آن را ارائه کند، سخنگوی دین پیامبر(ص) بوده و اهل‌بیت(ع) نیز باغ ورود به معارف دین هستند و در زمان غیبت این روحانیت است که سخنگو و مبین دین است.

وی دفاع از دین را یکی از شئون مهم روحانیت دانست و گفت: حضرت زهرا(س) به ما آموخت، هر زمانی دین خدا به خطر بیفتد خود و فرزندانش جانشان را فدا می‌کنند. امام حسین(ع) نیز به ما این را آموخت و روحانیت آن را به ارث برده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: در اوایل اسفند امسال کنگره چهار هزار روحانی شهید برگزار می‌شود که قطعاً آمار آن بیش از این تعداد است چراکه بسیاری از شهدای ما به‌عنوان طلبه شناخته نشده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از رسالت‌های روحانیت که از اهل‌بیت(ع) آموخته است، دفاع از دین در برابر تحریف، فتنه، و هجمه نظامی دشمن است؛ هرکجا اسلام را خطری تهدید کرد، روحانی آنجا باید آبرو بدهد تا دین خدا زنده بماند.

وی ادامه داد: شأن دیگر روحانیت، مدیریت راهبری، ایصال الی المطلوب، پذیرفتن مسئولیت‌ها در نظام ولایی و وارد میدان شدن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: روحانیت در موقعیت‌های مختلف ثابت کرد که بهترین راه تقرب به خداوند خدمت به مردم است؛ طلبه‌ها در بحث کرونا و رعایت شأن مؤمنان تاکنون به‌خوبی عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت شناسی و زمان‌شناسی یکی دیگر از موارد مهم در بین جامعه روحانیت است، افزود: رهبر معظم انقلاب در مباحث بصیرتی با صراحت می‌فرمایند؛ اسلام و مسلمین بارها از دین‌شناسانی که زمان‌شناس و موقعیت‌شناس نبودند، ضربه خورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم خطر شناسی است و روحانیان باید بدانند در شرایط کنونی کدام خطر اسلام و انقلاب را تهدید می‌کند. آیا امروز خطر از بین رفتن ارزش‌ها، معروف شدن منکرها و منکر شدن معروف‌ها است؟ باید مراقب باشیم عملیات‌های فرعی ما را از میدان اصلی عملیات غافل نکند.

وی گفت: اکنون دشمن به دنبال آن است که ارکان انقلاب را از کار بیندازد، ولایت را کمرنگ جلوه دهد و مردم را بی‌انگیزه و ناامید کند و در نهایت بُعد سلبی انقلاب که همان استکبارستیزی است را غیر موفق جلوه دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: الزام دیگر برای مقابله با توطئه‌های دشمنان، داشتن نسخه و راهبرد است که از ویژگی‌های بارز روحیه جهادی و انقلابی است.

وی در پایان بیان کرد: اکنون بیش از همیشه در حوزه‌های علمیه به فرهنگ جهادی نیاز داریم. امروز باید بگوییم برای حفظ دین خدا آمادگی داریم که همه زندگی خود را بدهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha