پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/  یازدهمین اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: برای تولید علم هیچ راهی جز توجه بیشتر به پژوهش نیست؛ حوزه های علمیه باید در امر کسب رتبه های پژوهشی در سطح کشور و بین المللی بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا بهرامی، پیش از ظهر امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان و تجلیل از ممتازین پژوهش، اظهار کرد: فرایند جشنواره علامه حلی(ره) فرایندی یکساله است.

وی با بیان اینکه خبرهای خوشی برای پژوهشگران حوزوی از نظر مادی و معنوی خواهید شنید، گفت: در باب استعدادهای برتر ما شاهد فضلای خوبی در حوزه علمیه خواهران و برادران هستیم گرچه متاسفانه برنامه ریزی مدون وخوبی برای استعداد برتر از سوی حوزه علمیه تعیین نشده است.

بهرامی تاکید کرد: این فرصت جوانی را قدر بدانید، چرا که توانایی ذهنی و روحی انسان از سن ۴۰ سال به بعد روز به روز کاهش می یابد، به همت طلاب جوان محقق ما باید در آستانه یک تحول جدی آموزشی و پژوهشی قرارگیریم.

وی ابراز کرد: باید بیش از پیش به امر پژوهش بپردازیم و اعتبار و بودجه های کافی دراین زمینه قراردهیم، متاسفانه اعتبارات پژوهش در حوزه علمیه کم است، البته گام هایی برداشته شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: برای تولید علم هیچ راهی جز توجه بیشتر به پژوهش نیست؛ حوزه های علمیه باید در امر کسب رتبه های پژوهشی در سطح کشور و بین المللی بیشتر تلاش کنند.

وی ابراز کرد: طلاب آگاه باشند که به پشتوانه مکتب اهل بیت و ائمه اطهار، منابع مختلف و موضوعات متعددی برای پژوهش داریم که هیچگاه ما را مبرّا از امر پژوهش در حوزه نمی کند.

بهرامی خاطرنشان کرد: حوزه فقط آن چیزی نیست که سر کلاس می آموزیم، استاد، سرکلاس به ما روش، ابزار و تکنیکی را می آموزد که بتوانیم متأثر از آن تا سن ۷۰سالگی کار علمی کنیم.

وی با بیان اینکه نباید الزاما استعداد برتر بود تا بتوانیم در امر تألیف و پژوهش مفید باشیم گفت: چه بسا مولفین بزرگ و ماندگار حوزوی که استعدادهای عادی داشتند ولی پشتکار و همت والا داشتند و از تحقیق در موضوعات مبتلابه نهراسیدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید براینکه پژوهش در راستای رسالت طلبگی و ذات اواست، گفت: گرچه طلاب دچار مشکلات متعدد اقتصادی ومعیشتی هستند، گرچه ایراداتی در عملکردها وجود دارد ولی امروز بسترهای مهم پژوهشی در اختیار طلاب است و آینده دنیا، آینده مادی، سرمایه ای و اقتصادی بیشتر در اختیار کسانی است که بیشترین علم را داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha