دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/  رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: هیچ زمانی تصاویر حادثه تلخ منا را فراموش نمی‌کنیم،‌ این که انسان فاجعه را روایت گری کند و به ابعاد مختلف آن بپردازد و یک کار پژوهشی جامع ارائه دهد، اجر بسیاری دارد. باید این کار همچنان دنبال شود و ما آن را به عنوان یک سند معتبر به جهانیان و مجامع بین‌المللی ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروزدر آیین رونمایی از آثار فاجعه منا که در حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت قم برگزار شد، بیان داشت: بر اساس روایات آنچه می‌تواند حکومت‌ها، دین،‌ اعتقادات و باورهای را زنده نگه دارد به برکت قلم دانشمندان است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراکز مهم پژوهشی ما همین پژوهشکده حج و زیارت است که جایگاه والایی دارد، افزود: باید آثار علمی شیعه با تلاش محققان و اندیشمندان به صورت گسترده در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد و در این زمینه پژوهشکده حج و زیارت ظرفیت‌های بسیاری دارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه،اظهارداشت: با تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید علم، لازم است در خصوص پژوهش کارهای بیشتری انجام شود و باید در بودجه ریزی‌ها این مساله بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، همچنان با اشاره به فاجعه منا، گفت: هیچ زمانی تصاویر آن حادثه تلخ را فراموش نمی‌کنیم،‌ این که انسان فاجعه را روایت گری کند و به ابعاد مختلف آن بپردازد و یک کار پژوهشی جامع ارائه دهد، اجر بسیاری دارد. باید این کار همچنان دنبال شود و ما آن را به عنوان یک سند معتبر به جهانیان و مجامع بین‌المللی ارائه کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که علمای ما متناسب با اقتضائات زمان موضع گیری می‌کردند که درس خوبی برای امروز ماست، افزود: سیره علمای شیعه برای پاسخگویی به شبهه‌ها، انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی گسترده و ارائه پاسخ مستدل به شبهه‌ها است و همواره از این طریق حقانیت مذهب شیعه را به اثبات رساندند و این قدرت علمی شیعه است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان خاطره‌ای از فعالیت علمی علمای شیعه برای پاسخ به شبهه‌ها، ادامه داد: در زمان ما هم گاهی این اتفاق ها رخ می‌دهد، کسی کتاب می‌نویسد، حرفی می‌زند،‌ در اینجا باید مراکز علمی پا به میدان گذارند و پاسخ بجا بدهند. باید علاوه بر پاسخ به شبهه‌ها با آثار علمی و قلم خود، اسلام و شیعه را به جهانیان معرفی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha