یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نکونام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت حفظ استحکام درونی جامعه اسلامی، ایثار در برابر یکدیگر و ایستادن در کنار هم برای داشتن جامعه ایمانی گفت: حضرت زهرا(س) جهاد و تلاش خود را در حفظ جامعه ایمانی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهر کرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، به آیات قرآن کریم درباره سختی‌ها و دشواری‌های انصار و مهاجرین در زمان هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه و ستایش پروردگار از مقاومت آنان اشاره کرد و افزود: خداوند تعامل با یکدیگر، دشمنی نکردن و حفظ وحدت جامعه ایمانی را مورد ستایش قرار می‌دهد.

وی، پیوند درونی جامعه ایمانی، ایثار در برابر یکدیگر، ایستادن در کنار هم، حفظ استحکام درونی و انس و الفت با یکدیگر داشتن را از خصوصیات و لازمه جامعه ایمانی بیان کرد و ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی و راه فاطمه زهرا (س) و حضرت محمد (ص) به عنوان امانت در نزد مردم قرار دارد و هر کسی در هر جایگاهی قرار دارد باید نگاهش آن باشد که به معنای واقعی به دیگران خدمت کند و راه گشا باشد.

نکونام یادآور شد: همانگونه که حضرت زهرا (س) برای حفظ جامعه ایمانی، مسیر مقاومت را تبیین کردند و با بیدارگری و دعوت انسان‌های آزاده، راه حق محوری و ولایت‌پذیری را زنده نگه داشتند، لازم است فتنه‌ها از جامعه ایمانی دور شده و با واحد شدن در مسیر تار و مار کردن دشمن و خنثی کردن توطئه‌ها قدم های محکمی برداشته شود.

وی در ادامه گفت: مساله مهم سیاسی این روزها موضوع مذاکرات است و دشمنان در این چند سال به اسم گفت‌وگو، وقت ما و خودشان را گرفتند و البته توانستند برخی آسیب‌ها را وارد کرده و تا حدودی اهداف خودشان را دنبال کنند و تا حدی نیز جلوی رشد علمی کشور را بگیرند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در حقیقت ملت ایران و افکار بیداردلان جهان به خوبی می‌دانند که آنان در برجام به تعهدات خودشان عمل نکردند و در حالی که آمریکا از برجام خارج شد، کشور ایران به تعهدات خود عمل کرد.

نکونام با بیان اینکه اروپایی‌ها در برابر خروج آمریکا از برجام کوتاه آمدند و با این کشور همراهی کردند، یادآور شد: اگر اروپایی‌ها این همراهی را نداشتند، آمریکا تحریم‌های جدید را وضع نمی‌کرد و امروز اروپایی‌ها چه حرفی در برابر این اقدام خود دارند؟

امام‌جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت تضمین کشورهای طرف مذاکره برای ادامه ندادن راه گذشته، افزود: این کشورها تلاش می‌کنند با متهم کردن ایران در امور هسته‌ای و با استفاده از ابزار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران را محدود کنند اما این راهی نیست که آنان را به مقصد برساند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی هیچ‌گاه در مقام سلاح هسته‌ای نبوده و مذاکرات را با منطق دنبال می‌کند، اظهار داشت: مقطع کنونی و در فضا و دولت جدید، شرایط مذاکرات یک شرایط آزمونی است و اگر کوتاه بیاییم، جایگاه الگو بودن خود را در مقاومت از دست خواهیم داد.

نکونام گفت: باید در این برهه صبورانه به پیش رفت و در برابر زیاده‌خواهی مستکبرین، مقاومت کرد.

امام‌جمعه شهرکرد یادآور شد: اگر در مذاکرات کوتاه بیاییم راه مقاومت جهانی، مقاومت اسلامی و مقاومت منطقه آسیب می‌بیند و زمانی که ایران اسلامی‌ ام القرای اسلام است راهی جز مقاومت نیز وجود ندارد.

وی به مطالبه مردم از مسوولان برای مقاومت در مذاکرات اشاره و تصریح کرد: مسئولان نیز سربلند و محکم ایستاده‌اند تا تسلیم جوسازی مستکبرین نشوند و این همان لازمه جامعه مستحکم ایمانی است.نکونام

امام‌جمعه شهرکرد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم شب یلدا نیز اشاره و تصریح کرد: این شب به عنوان طولانی‌ترین شب سال، آیه و نشانه‌ای از آیات و قدرت الهی است که حاکم بودن نظم دقیق بر عالم را در میلیون‌ها سال مشخص می‌کند و این گردش بدون خطا در تقویم زندگی بشر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha