سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
عالم

حوزه/امام جمعه الیگودرز گفت: آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی(ره) عمر با برکت خود را در راه مجاهدت تبلیغی، فقهی و علمی و همچنین رفع مشکلات مردم سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام مهدی سرلک، امروز در همایش بزرگداشت آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی(ره) که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز برگزار شد، با اشاه به خدمات ارزنده آن عالم ربانی در عرصه های گوناگون، بیان کرد: ایشان عمر با برکت خود را در راه مجاهدت تبلیغی، فقهی و علمی و همچنین رفع مشکلات مردم سپری کرد.

وی با بیان اینکه خدمات فراوان آن عالم وارسته و مجتهد به ایران اسلامی و مردم لرستان ستودنی است، افزود: آن عالم بزرگوار با ساخت مساجد، بیمارستان و تاسیس مدارس علمیه و شرکت در امورات عام المنفعه به مردم خدمت کرد.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه استان لرستان، مهد بزرگان دین و اندیشه است، خاطر نشان کرد: نام استان لرستان همیشه از لحاظ ظهور عالمان دینی و بزرگان علمی خوش درخشیده و وجود علما و اندیشمندان بسیار در این استان و ارائه خدمات آن بزرگواران به جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ستودنی و شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه وجود عالمان شاخص در شهرستان الیگودرز موجب نیک نامی شهرستان است، گفت: خدمات معنوی عالمان بزرگوار به مردم الیگودرز در اذهان عمومی ماندگار است.

ووی با اشاره به اینکه باید خدمات عالمان دینی و بزرگان علمی به مردم به ویژه نسل جوان معرفی شود، ادامه داد: باید بسترهای لازم برای برگزاری همایش بزرگداشت عالمان فراهم شود.

امام جمعه الیگودرز در پایان با اشاره به اینکه کتاب "آیت الله دیار ما" از آثار سید شمس الدین بربرودی، نوه آیت الله سید جمال الدین رضوی بربرودی(ره)، یادآور شد: در این کتاب به سیره زندگانی آن عالم بزرگوار پرداخته شده که مطالعه آن می تواند برای طلاب و جوانان ایران اسلامی مفید واقع شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha