یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حوزه علمیه خواهران قزوین

 حوزه / معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: پاسخ به شبهات نیازمند کار علمی قوی است و باید نسبت به مسائل و شبهات، کار علمی قوی صورت پذیرد و اتاق‌های فکر داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام تقی محدر، ظهر امروز در همایش طلیعه حضور حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: طلبه باید تولید علم داشته باشد تا بتواند شبهات را پاسخ دهد. اگر طلبه به‌صورت روشمند عمل نکند، کاری از پیش نمی رود و نمی تواند شبهات نسل جوان را پاسخ دهد

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: طلبگی با هیچ چیز قابل معاوضه و معامله نیست؛ احساس عزت مندی و بعد از آن علم آموزی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: طلبه باید توجه داشته باشد که خواسته یا ناخواسته الگو است مردم با علم من و شما هدایت نمی شوند، بلکه با عمل ما به گفته هایمان هدایت می شوند، لذا باید تزکیه و تعلیم در کنار هم قرار بگیرند.

حجت الاسلام محدر اظهار کرد: مردم داری و با مردم بودن از دیگر وظایف طلاب است که باید خود را برای حضور در جامعه آماده نمایند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، مجهز شدن به سلاح علم و تقوا را ضرورتی برای حوزه، طلاب و دانش آموختگان عنوان کرد و بیان داشت: در کنار این موضوع طلاب باید مردمی باشند تا بتوانند اثرگذاری داشته باشند.

حجت الاسلام محدر تصریح کرد: پاسخ به شبهات نیازمند کار علمی قوی است و باید نسبت به مسائل و شبهات، کار علمی قوی صورت پذیرد و اتاق‌های فکر داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام کفیل، مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه هم در این همایش بیان کرد: رسالت ما این است خوب برنامه‌ریزی کنیم و از فضای مجازی و حضوری در ترویج معارف اسلام ناب محمدی و معارف مهدوی بهره ببریم.

وی ادامه داد: فضای مجازی مقدمه بیسوادی برای انسان است، چراکه کانال ها و گروه های مختلف و تمرکز ذهن را از بین می‌برد تنوع اطلاعات مقدمه‌ای برای بی سوادی است؛ تنوعی و تفریحی موضوعات را مطالعه کنید اما غذای روز شما نشود.

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: نگران برخورد اشخاص در جامعه نباشید و نباید مدح و تعریف شما را به امور دنیوی سرگرم کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha