دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار

حوزه/ افراد تحصیل کرده عموماً دنبال پشت میز نشینی هستند اما چاره کار و علاج بیکاری با توجه به ظرفیت دولت، کسب مهارت است نه تلاش برای پشت میز نشینی.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مهارت آموزی را در جهت کیفیت اشتغال برای داوطلبین کار و افراد جامعه مهم و موثر دانست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر تنها مرجعی که به آموزش‌های غیررسمی می‌پردازد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و انتظار می رود کیفیت ارائه آموزش‌ها به مخاطبان به نحو مقتضی روز به روز بهتر شود.

وی گفت: امروزه آموزش عالی در سطح کشور توسعه مناسبی داشته و اکثر جوانان مدارج علمی تحصیلات تکمیلی را طی کرده اند ولی متاسفانه آمارها حاکی از بیکاری بسیاری از این افراد است، چرا که جامعه و فضای کار اداری و دولتی کشش این همه افراد تحصیلکرده را ندارد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند با ارائه مهارت های لازم و مورد نیاز در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات آحاد جامعه را به اشتغال نزدیک کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود: افراد تحصیل کرده عموماً دنبال پشت میز نشینی هستند اما چاره کار و علاج بیکاری با توجه به ظرفیت دولت، کسب مهارت است نه تلاش برای پشت میز نشینی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان نمود: آموزش‌های مهارتی نیاز به تجهیزات، امکانات و مواد مصرفی دارند و با توجه به این گستردگی مأموریت توجه ویژه به موضوع اعتبارات این سازمان انجام شود و عدد مناسبی در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط باید به گونه‌ای باشد که پروژه‌ها در سطح کشور پیوست مهارتی داشته باشد و حرکت به سمتی باشد که افراد دارای مهارت در جامعه در تمام سطوح بیشتر شوند و با فرصت مهارت آموزی به سمت اشتغال هدایت گردند.

وی در خاتمه با تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ابراز امیدواری کرد که این سازمان در راستای ماموریت های خود که تربیت افراد ماهر در جامعه است بیش از پیش موفق باشد.

خاطرنشان می شود: آقای امیر میمنت آبادی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گزارشی از عملکرد این سازمان در بخش‌های مختلف ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha