یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خطاط

حوزه/ از میان ۳ هزار طلبه حوزه علمیه اصفهان در زمان دفاع مقدس، ۷۰۰ نفر شهید شدند که قریب به ۱۴۵ شهید در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ تحصیل می کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط، عصر امروز در یادواره ۱۴۵ شهید مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان اظهار کرد: در حاشیه برگزاری این یادواره، از کتابی رونمایی خواهیم کرد که اشاره ای هرچند مختصر به زندگی ۱۴۵ شهید طلبه و روحانی این مدرسه دارد.

وی بیان کرد: برای تهیه این کتاب زحمات بسیار فراوانی قریب به هفت سال کشیده شده است، چرا که اطلاعات کافی از شهدای طلبه در دسترس نبود و حتی در برخی از موارد آدرس اسکان والدین شهدا تغییر پیدا کرده بود و یا والدین شهدا در قید حیات نبودند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان با بیان اینکه بیشتر تعداد شهدای طلبه روحانی حوزه علمیه اصفهان متعلق به این مدرسه است، گفت: از میان ۳ هزار طلبه حوزه علمیه اصفهان در زمان دفاع مقدس، ۷۰۰ نفر شهید شدند که قریب به ۱۴۵ شهید در این مدرسه تحصیل می کردند.

وی بیان کرد: شهید آیت الله صدوقی، شهید سردار حبیب اللهی از جمله شهدایی هستند که در این مدرسه علمیه تحصیل و تدریس می‌کردند و آخرین شهیدی که در این مدرسه تشییع شد، شهید مدافع حرم شهید حجت الاسلام قنبری بود که در سامرا شهید شد.

حجت الاسلام خطاط اظهار کرد: به پاس تکریم مقام شهدای این مدرسه، یادمانی از ۱۴۵ شهید طلبه و روحانی در حیاط مدرسه ساخته شده است.

وی افزود: علاوه بر شهدای طلبه و روحانی این مدرسه که در دفاع مقدس جان خود را فدا کردند، به گواه تاریخ قریب به ۲۸۰ طلبه این مدرسه در زمان حمله محمود افغان کنار جوی مدرسه سر بریده شده اند و تاریخ جانسوزی است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ ‌خاطرنشان کرد: امروز ما هستیم و رسالت سنگین انتقال پیام شهدا به نسل های بعدی که امید داریم خداوند این توفیق را به همه طلاب بدهد، طلاب جوان بدانند که مکتب تشیع به راحتی به دست ما نرسیده و برای تثبت و ضبط و حراست از آن خون های زیادی نثار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    1 0
    درود بر مادران و پدران این ستارگان
  • کشکول IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    و درود بر اساتید بزرگوار این شهدای عزیز که آنها را اینگونه تربیت نموده بودند لطفا شرح حال اساتید این شهدا را نیز پیگیر شوید