یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نیره قوی

حوزه/ استاد دانشگاه و نویسنده چند عنوان کتاب با موضوع ۹ دی، گفت: مردم پایه‌های اصلی انقلاب و جنگ بوده‌اند و امام خمینی (ره) به پشتوانه همین ملت دولت تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نیره قوی در برنامه «سلام تهران» با مروری بر فتنه بعد از انتخابات سال ۸۸ گفت: غروب یکی از روزهای ایام فتنه، یکی از اقوام تماس گرفت و گفت اتفاقی در خیابان کارگر در حال وقوع است که عده‌ای کشف حجاب کرده و فحاشی می‌کنند. من پیشنهاد دادم که با پلیس تماس بگیرند، اما مجدد زنگ زد و گفت در خیابان همه‌چیز به هم ریخته است. این نقطه آغازی بود برای چند دختر جوان که با تحریک نیروهایی که همیشه قصد دارند شیرینی ملت ایران را برایشان تلخ کنند، دست به اعتراض‌هایی بزنند که می‌توانست از طریق قانون پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ممکن است درگیری‌ها بر اساس یک اعتراض و یا جنبش در هر کشوری رخ دهد، اظهار داشت: وقتی نام فتنه می‌آوریم باید توجیه برای آن داشته باشیم. در خیابان افراد به اصطلاح معترض سنگ و آهن پرتاب می‌کردند، اموال عمومی را تخریب و به مردم حمله می‌کردند. من به دلیل مسئولیت خود، باید به خوابگاه دختران که در انتهای خیابان کارگر قرار داشت، می‌رفتم. با همسرم راه افتادیم، اما اوضاع بسیار نابسامان و کتک‌کاری بود و در نتیجه نتوانستیم از بین جمعیت عبور کنیم. من با گوش خود صدای افرادی که به جوانان فریب خورده دستور رفتن می‌دادند را می‌شنیدم، کسانی که این درگیری‌ها را هدایت می‌کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فردای آن روز حوالی ساعت ۷ صبح از خیابان‌هایی که شبیه مناطق جنگ‌زده بود، خود را به خوابگاه دختران رساندم، تصریح کرد: نگهبان خوابگاه ترسیده بود و دانشجوهای دختر از ترس می‌لرزیدند؛ چون شب قبل عده‌ای با چاقو به پشت در خوابگاه حمله کرده بودند. از آنجایی که جان دانشجویان در خطر بود، خوابگاه را تعطیل کردیم.

وی با اشاره به نقش منافقین در اغتشاشات و فتنه ۸۸، گفت: وقتی انتخاباتی صورت می‌گیرد و مردم خودشان سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، جامعه و مسئولین از این اتفاق خوشحال و آنان که مقابل نظام ایستاده‌اند ناراحت هستند. این منافقین به جای قرار گرفتن در کنار مردم، دوشادوش دشمن ایستاده‌اند. فعالیت آنان فقط به سال ۸۸ هم مربوط نمی‌شود، بعد از پیروزی انقلاب، از صف مردم جدا شدند.

نویسنده کتاب شرح ماجرا با بیان اینکه مردم پایه‌های اصلی انقلاب و جنگ بوده‌اند و امام خمینی (ره) به پشتوانه همین ملت دولت تعیین کرده است، افزود: اگر مردم در صحنه باشند، مقبولیت نظام ادامه دارد و پیروزی ایران در انتخابات با حضور ۸۵ درصدی مردم رقم می‌خورد. مردمی که نشان می‌دهند نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است، اما منافقین، مخالف این خوشحالی هستند.

وی با اشاره به حق و حقوقی که نامزدهای انتخاباتی دارند و اختلاف در همه کشورها وجود دارد، اظهار داشت: اختلاف بین نامزدها، مردم، معترضان و فعالان سیاسی باید توسط قانون حل شود. نفاق پای دیگری دارد که از خارج هدایت می‌شود. منافقین می‌گفتند آمریکا از عملکرد مردم ناراضی است، زیرا می‌دید با اینکه ۳۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته بود، باز هم پای انقلاب و شهیدانشان ایستاده‌اند و همین‌ها باعث می‌شد که نفاق خودش را در قالب فتنه‌گری نشان دهد که یک اشتباه استراتژی از سوی غرب و منافقین بود؛ چرا که ایران با دیگر کشورها فرق دارد.

نویسنده کتاب ۹ دی، میراث نسل امروز برای آیندگان از وقایع و رخدادها را کتاب دانست و گفت: این نوشته‌ها و اسناد بسیار مهم هستند. بعد از انتخابات ۸۸، فتنه‌ای برای تلخ‌کامی مردم آغاز شد، اما همین فتنه در ۹ دی به عنوان یوم‌الله، مرکز ثقل برای پیوند شد. مردم به صحنه آمدند تا بگویند ما با نور هستیم نه ظلمت؛ تا مردم هستند اسلام و نظام هست. به یاد داریم که امام خمینی (ره) به مردم تکیه می‌کردند و بعد از او مقام معظم رهبری راه را ادامه دادند. حماسه ۹ دی یعنی مردم، یعنی قانون که می‌گوید نظام جمهوری اسلامی زنده و مردم هم تابع نظام و رهبری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha