سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ گرامی داشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در هیئت ابوالفضل(ع) دهنو آران و بیدگل

حوزه / مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور اقشار مختلف مردم، در هیئت ابوالفضل (ع) ده‌نو آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، شامگاه سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ با حضور، روحانیون، طلاب، ائمه جمعه مساجد، خانواده معظم شهدا، مسئولان و اقشار مختلف مردم، در هیئت ابوالفضل (ع) ده‌نو آران و بیدگل برگزار شد.

سردار عباس خانی آرانی، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی، در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: سردار سلیمانی در سطح جهانی با هیچکس قابل قیاس نیست.

وی، به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند شهید سلیمانی را به عنوان شهید سلیمانی نگاه نکنیم، بلکه به چشم یک مکتب و یک راه نگاه کنیم.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه نظام اسلامی را با دولت نباید اشتباه بگیریم، گفت: وقتی وصایای شهدا را ورق می‌زنیم، می‌بینیم تمام آنها از نظام ولایت فقیه دفاع کرده اند نه از دولت‌ها.

سردار خانی، دولت را به عنوان یکی از ارکان جمهوری اسلامی ایران نام برد و با بیان اینکه به دلیل اعتقادی که مردم به نظام دارند در تمام صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند، گفت: اینکه دولت‌ها گاهی با رفتن به چپ و راست، قهر با ولایت و خانه نشین شدن در اداره کشور مشکل ایجاد می‌کنند نباید به پای نظام نوشته شود.

وی، به صدق و اخلاص شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز علاوه بر صدق در گفتار، صدق در نیت و اخلاص در عمل داشت.

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه، گفت: مکتب این شهید عزیز باید در جهت رشد، تعالی و احیای جامعه دینی، فرهنگی و اجتماعی و… پیاده سازی شود.

وی، به نقش سردار سلیمانی در پیروزی دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی علاوه بر دوران دفاع مقدس، در دوران دفاع از حرم و مبارزه با داعش نیز نقش بسیار اثرگذاری داشت.

سردار خانی، در پایان با بیان اینکه سردار سلیمانی تعلق به تمام گروه‌های سیاسی و ادیان داشت، گفت: این شهید عزیز علاوه بر تشیع، از اهل تسنن، ایزدی‌ها، مسیحی‌ها و تمام ادیان در فلسطین، سوریه، لبنان و عراق دفاع می‌کرد.

شایان ذکر است، پس از مرثیه سرایی اخباری مداح اهل بیت (ع) و خاطره گویی، از تابلو سیر و سلوک تا شهادت یادبود سردار سپاه اسلام و جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی اثر هنری آقای سعید بوجار کارشناس مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی هنری رونمایی شد.

شهرستان آران و بیدگل با تقدیم بیش از ۸۰۰ شهید به نسبت جمعیت ایران، رتبه نخست ایثارگری کشور را دارد و به دارالشهدای ایران اسلامی شهرت دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha