شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پورذهبی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه مدیران تلفن‌هایشان را پاسخ داده و پاسخ‌گوی مردم باشند، گفت: خدمت‌رسانی به مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در ادارات کردستان در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در دیدار با جمعی از اعضای دفتر حمایت حقوقی و قضائی ایثارگران استان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و اقدامات انجام شده سازمان بسیج حقوقدانان اظهار داشت: مشکلات و نامناسب بودن مکان این مجموعه را با رئیس‌کل دادگستری کردستان مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

وی وجود و فعالیت بانوان وکیل در این مجموعه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به قشر مخاطب در این مجموعه را ضروری دانست و گفت: تکریم ارباب رجوع، راهنمایی درست و پیگیری حل مشکلات مردم در اولویت همه مسئولان به ویژه سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان قرار گیرد تا مردم سردرگم نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: باید همه مسئولان هم‌اکنون در این شرایط کنونی که برف و بیماری وجود دارد، طوری عمل کنند که مردم در برخورد با مدیران دچار آرامش شوند نه اینکه کارهایشان انجام نشود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران تلفن‌هایشان را پاسخ داده و پاسخ‌گوی مردم باشند، افزود: خدمت‌رسانی به مردم و جلب رضایت ارباب رجوع همواره اولویت و مسئولان برای حل مشکل مردم وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی از اعضای این مجموعه خواست که اقدامات انجام شده و مشکلات پیش‌روی فعالیت‌شان را به صورت مکتوب ارائه داده تا ضمن انعکاس، از مسئولان مربوطه استانی پیگیری شود.

جعفر مددی؛ مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه سازمان بسیج حقوقدانان متشکل از مجموعه بسیجیان، قضات، وکلا، سردفتران، اساتید دانشگاه و نماینده و کارکنان حقوقی ادارات است، اظهار داشت: بسیج حقوقدانان از سال ۸۸ تشکیل و یک سازمان استانی و در همه شهرستان‌های کردستان فعال است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این مجموعه در راستای نهضت آگاه‌سازی حقوقی در قالب «هر مسجد یک حقوقدانان» بوده و در گام دوم انقلاب نیز به محلات اسلامی سوق داده می‌شود، گفت: از سال گذشته تاکنون شورای صلح و سازش و پایگاه‌های مقاومت بسیج که متشکل از امام جماعت، شورا، دهیار، فرمانده بسیج و ریش‌سفیدان روستا بوده، تشکیل شده و ۵۰ فقره پرونده اختلاف در روستاهای کردستان به صلح و سازش منجر شده است.

مددی از اجرای طرح نهضت آزادی زندانیان در استان خبر داد و افزود: از سال گذشته تاکنون ۹۲۳ نفر از زندانیان از زندان آزاد شده که ۴۸ نفر آنان اخیراً با پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان بسیج حقوقدانان، پرداخت تسهیلات، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و رضایت شکات آزاد شدند.

وی با بیان اینکه به مناسبت ۲۲ بهمن امسال نیز طرح آزادسازی زندانیان در کردستان در دستور کار است، عنوان کرد: در هر شهرستان ۳۰۰ پایگاه بسیج فعال بوده که ضمن فعالیت در همین راستا، اختلافات را به صلح و سازش ختم می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان با یادآوری اینکه فلسفه وجودی سپاه در ادارات تنها کمک به مردم است، اظهار کرد: روزانه در سنندج ۸۰ مشاوره حقوقی رایگان به مردم ارائه خواهد شد و تاکنون از ۳۰ هزار پرونده قضائی و مشاوره رایگان در استان صورت گرفته و ۳۵۰پ رونده منجر به صلح و سازش شده است.

نامناسب‌بودن مکان فیزیکی سازمان بسیج حقوقدانان در مرکز استان، پذیرش کارکنان در دوره‌های ضمن خدمت کانون وکلا، کارشناسی و انجام امورات خانواده‌های شهدا به صورت رایگان، نبود اعتبار برای تهیه کتب حقوقی و راه‌اندازی شورای حل اختلاف و یا دادگاه در دلبران قروه به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم از جمله مشکلات و خواسته‌های مطرح شده این اعضا در نشست با نماینده ولی‌فقیه در کردستان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha