چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1011359
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

حوزه/ فعال فرهنگی گفت: شعاری برخورد کردن با موضوعاتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح می شود، از آسیب های جدی در عدم دست یابی به نتیجه مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه اصفهان، احمد مقیمی، صبح امروز در دومین نشست برخط پژوهشی- فرهنگی جهاد تبیین (بررسی ابعاد جهاد تبیین و نقش طلاب) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین، شعاری برخورد کردن با موضوعاتی که از طرف مقام ولی فقیه در جامعه مطرح می شود را از آسیب های جدی در عدم دست یابی به نتیجه مطلوب دانست و گفت: اگر با مطرح شدن هر موضوع ما به برگزار کردن همایش ها و جلسات اکتفا کنیم و بخواهیم با برچسب های مختلفی که به کارهای خود می زنیم، همان کارهای تکراری را ادامه دهیم، در حقیقت کاری انجام نداده ایم.

وی گفت: جهت اجرایی کردن توصیه های رهبر معظم انقلاب، اولین گام شناخت موضوع و راهکارهای واقعی اجرای آن است. در جهاد تبیین نیز باید ابتدا مفهوم سخنان ایشان درک شود و نسبت به شرایط مختلف راهبردهای مطلوب برنامه ریزی شود.

فعال فرهنگی با توجه دادن مخاطبان به ارزش و اهمیت جهاد در اسلام گفت: برای اینکه عملی جهاد به حساب آید باید دو ویژگی مهم داشته باشد. اول اینکه برای رضای خدا صورت گیرد و دوم اینکه در برابر دشمن و جهت مقابله با او باشد. وقتی گفته می شود برای خدا یعنی نیاز به مجاهدت و تلاش بسیاری دارد و از آن جهت که در مقابله با دشمن انجام می شود همراه با سختی و مشقت است و نیاز به صبر و تحمل دارد.

مقیمی در ادامه راز توصیه ولی فقیه را، به جهاد تبیین، سحر تمدن فرعون غرب دانست و گفت: همانگونه که سحر جادوگران عصر فرعون دیده ها را پر می کرد و مردم را در عین حال که می دانستند این سحر واقعیت ندارد، به خود مشغول می داشت، امروزه نیز سحر فضای مجازی و ابزار و اسباب آن همه را به خود مشغول کرده و با پر کردن دیده ها، عقل و منطق را به انزوا برده و دروغ و فریب و تخریب، و شایعه افکندی در بین مردم، همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است و بسیاری از واقعیت ها را وارونه نشان می دهد. دنیایی که مجازی است اما آثاری کاملا واقعی دارد.

وی با توجه دادن مخاطبان به استماع بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد تبیین و دقت در رهنمودهای ایشان، گفت: جهاد تبیین با توجه به مصادیق مختلف سنگر به سنگر و موضوع به موضوع جدا تعریف می شود و نمی توان با نسخه ای واحد در عرصه های گوناگون ورود کرد. اما آنچه از ما طلاب علوم دینی انتظار می رود بیان و قلم است. با توجه به این که دشمن از دو راهبرد اصلی ناکارآمد نشان دادن دین و جمهوری اسلامی در عرصه حکومت و کشورداری و نیز القاء ناامیدی در بین اقشار مردم بهره می برد وظیفه ما بیان توانمندی و پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف است. هر یک از نیروهای انقلاب با توجه به مخاطبین و عرصه فعالیت خود باید در مسیر تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت روحیه امید در میان جوانان بکوشد و از هر ابزاری که در دست دارد در این راه استفاده کند.

گفتنی است، دومین نشست پژوهشی- فرهنگی جهاد تبیین (بررسی ابعاد جهاد تبیین و نقش طلاب) توسط کانون پژوهشی صدرا متشکل از مدارس علمیه الزهراء المرضیه اصفهان، کوثر تیران، فاطمه الزهرا ورزنه، الزهراء دهاقان، الزهراء زرین شهر و صالحات فولادشهر، با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha