سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی به مناسبت چهلمین روز ارتحال برادرشان از رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علما و اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولان عالی رتبه نظام، روسای قوه سه گانه و تمامی دوستداران اهل بیتی که با پیام های شفاهی یا کتبی اظهار محبت کرده بودند ، تشکر و قدرشناسی نمودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی به مناسبت چهلمین روز ارتحال برادرشان دکتر اسماعیل واعظ جوادی، از رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علما و اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولان عالی رتبه نظام، روسای قوه سه گانه و تمامی دوستداران اهل بیتی که با پیام های شفاهی یا کتبی اظهار محبت کرده بودند ، تشکر و قدرشناسی نمودند.

متن پیام معظم له بدین شرح است:

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

اربعین مرحوم برادرم دکتر اسماعیل واعظ جوادی فرا رسید. امیدواریم ذات اقدس الهی این مؤمن اهل بیتی را و همه مؤمنین شرق و غرب عالم را به برکت ماه مبارک رمضان که «شهر الضیافة» است مشمول عنایت ویژه خود قرار بدهد. خدای سبحان هم مهمان خوبی است هم میزبانی خوبی؛ او همانطوری که «خیر الرازقین» است «خیر موجود عرف» هم هست. هیچ موجودی همتای خدا نیست. بهترین رازق، اوست. بهترین خالق، اوست. بهترین رحیم، اوست و مانند آن.

این هم میزبان خوبی است هم مهمان خوبی. میزبان خوبی است در تمام زمان و زمین، مخصوصاً در زمان پرفیض ماه مبارک رمضان و در سرزمین مکه. حاجیان و مؤتمران جزء «ضیوف الرحمان» هستند صائمان هم جزء «ضیوف الرحمان»اند. ماه مبارک رمضان شهر ضیافت است و ایام حج و عمره هم سرزمین ضیافت است آنها «ضیوف الرحمان»اند.

خدای سبحان میزبان خوبی است برای همه مهمانها؛ چه اینکه مهمان خوبی هم هست برای همه میزبانها. فرمود هر وقت مرا دعوت کردید من حضور پیدا میکنم: «أَنَا عِنْدَ الْمُنْکَسِرَةِ قُلُوبُهُم‏»[۱] افراد دلشکسته میزبان مناند و من مهمان افراد دلشکسته هستم. اگر کسی دلش بشکند و به غیر خدا پناهنده نشود و «لم یجد فی قلبه احد الا الله»، چنین شخصی میزبان خداست و خدا مهمان چنین شخصی است.

ماه مبارک رمضان است، ایامی است که بسیاری از مردم ایرانزمین بلکه مسلمانهای عالم بلکه مردم جهان در اثر گرفتاریهای بیماری کرونا و امثال کرونا، دلهای شکسته دارند تنها کسی که میتواند میزبان این دلهای شکسته باشد خدای سبحان است. امیدواریم که ذات اقدس الهی به مردم شرق و غرب عالم عنایت کند و به مسلمانها عنایت کند، به شیعیان اهل بیت عنایت کند، به کسانی که حامیان اهل بیتاند اینها که قرآن ناطقاند در ماه قرآن کریم، هم اهل قرآن باشند هم اهل ولایت و امامت اهل بیت(علیهم الصلاة و علیهم السلام).

من ضمن طلب مغفرت برای مرحوم برادرم، طلب مغفرت برای مؤمنین عالم، از همه بزرگوارانی که در مراسم تسلیت شرکت فرمودند دلداری دادند طلب مغفرت کردند حقشناسی میکنم. از علما و مراجع بزرگوار تقلید حقشناسی میکنم. از رهبر معظم انقلاب حقشناسی میکنم. از علما و اساتید بزرگوار حوزه و دانشگاه حقشناسی میکنم. از مسئولان عالیرتبه به ویژه رؤسای قوای سهگانه حقشناسی میکنم. از دوستان اهل بیت حقشناسی میکنم. از همه علاقمندان به قرآن و عترت که اظهار محبت کردند جهت تسلیت کتباً یا شفاهاً بزرگواری کردند حقشناسی میکنم. از همه شما عذرخواهی میکنیم که تاکنون فرصت تقدیر و تشکر نرسید.

امیدواریم ذات اقدس الهی کشور ولی عصر را تا ظهور آن حضرت از هر گزندی محافظت بفرماید!

به همه شما خیر و سعادت دنیا و آخرت مرحمت کند!

«غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha