دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم و تمرکز بر اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر باعث ثبات در کشور شود و شرایط مناسب برای تنویر افکار عمومی فراهم آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) اظهار داشت: یکی از انگیزه‌های ریاکاری، کسب شهرت است، گاهی انسان حتی شهرت پس از مرگش را می‌خواهد و برای رسیدن به این هدف شیطانی، بنای خیری برپا کرده و نامش را بر آن نقش می‌کند (مانند داستان مسجد هارون‌الرشید و بهلول)؛ یا کتابی می‌نویسد و اسمش را می‌نگارد.

وی ادامه داد: غافل از آنکه پس از مرگش، شهرت داشتن و نامش را به مدح و ثنای بردن، برای او هیچ نفعی ندارد البته یک استثنا وجود دارد اگر کسی به آخرت یقین دارد و از عقبه‌های پس از مرگ سخت دلهره دارد و اساس خیری بنا می‌کند و نامش را بر آن نقش می‌کند یا کتابی می‌نگارد و اسمش را می‌نویسد، به آرزوی اینکه شاید پس از مرگش صاحب‌دلی بیاید و از این اساس بهره‌ای برد؛ پس صاحب آن نام را یاد کند و نجاتش را از روی صدق و جدّ از خدا بخواهد، بسیار خوب است.

حجت‌الاسلام غروی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با طرح این سؤال که آیا اعتماد به آمریکا رونق اقتصادی می‌آورد؟ ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه و به سیاست‌های واشنگتن اعتماد مطلق داشتند، نه‌تنها به توسعه دست نیافتند، بلکه در بسیاری از موارد اعتماد آنها باعث نابودی حکومت و اقتصادشان شده است.

وی ادامه داد: عبرتی که از اقتصاد به‌هم‌ریخته ترکیه با تورم بسیار بالا می‌توان گرفت، توجه به این نکته است که صرف ایجاد رابطه با آمریکا نه‌تنها تأثیر مثبتی بر اقتصاد و معیشت مردم نخواهد داشت، بلکه در بسیاری از موارد نیز ممکن است باعث فروپاشی اقتصادی شود.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: متأسفانه با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری تک‌محصولی نگه‌داشتن اقتصاد ایران در دولت‌های یازدهم، دوازدهم و سوءمدیریت در اقتصاد باعث شد طرف‌داران تفکرات لیبرالی، به‌جای نشانی دقیق چرایی ایجاد تورم در اقتصاد، در گزاره‌ای نادرست، رابطه نداشتن با آمریکا را دلیل اصلی معرفی کنند.

وی ادامه داد: در کشورمان که در سال ۱۳۹۵ برجام امضا و اجرا شد و جامعه را به سمت شرطی شدن هدایت کرد، آغاز ایجاد بحران تورم در کشور بود، در چنین شرایطی رسانه‌های معاند تغییر در ادراک تحلیلی کشور را شروع کردند که تا به امروز نیز دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام غروی بیان داشت: امید است اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم و تمرکز بر اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر باعث ثبات در کشور شود و شرایط مناسب برای تنویر افکار عمومی فراهم آید.

وی کشورهای غربی را موردتوجه قرارداد و گفت: بی‌تدبیری غرب در این شرایط زمانی آشکارتر می‌شود که این کشورها در شرایط بحران انرژی در مسیر توافق با یکی از بزرگ‌ترین دارندگان انرژی یعنی ایران سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی بیان داشت: بی‌تفاوتی دولتمردان غرب به مطالبات و مشکلات مردم را در این جمله بایدن می‌توان آشکارا مشاهده کرد که می‌گوید: «تورم در آمریکا به دلیل حمایت از اوکراین است، مردم باید تحمل کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha