جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر کانون رهپویان کوثر چالوس گفت: اختتامیه دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد بعد از یک دوره ۵ روزه در چالوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم زهرا منصوری راد، مدیر کانون ره پویان کوثر چالوس از برگزاری آئین اختتامیه دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد، ویژه دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان مازندران، در سالن اجتماعات امامت شهرستان چالوس خبر داد.

وی ادامه داد: این دوره ۵ روزه توسط حوزه علمیه خواهران، کانون ره پویان کوثر چالوس، کارگروه های مختلف با سرفصل های تخصصی خانواده، فرزندپروری، حل مسئله، افزایش مهارت، اختلالات بالینی و ... توسط اساتید مختلف مازندران و قم برگزار شد.

منصوری راد اظهار کرد: در اختتامیه این دوره با اشاره به این که در دوره انجام شده، ۳۲ مربی توانمند که سطوح مقدماتی را با موفقیت سپری کرده بودند حضور پیدا کردند، بیان کرد: در دوره تخصصی سعی بر ارائه مطالب تخصصی و معرفی منابع ارزنده جهت مطالعه داشتیم که با بهره مندی از اساتید ارزشمند به این مهم دست یافتیم.

وی با اشاره به این که هدف نهایی این دوره، تربیت کنش گران اجتماعی در حوزه پیشگیری از اعتیاد است، تصریح کرد: این دانش آموختگان با سپری کردن این دوره به عنوان متخصصین حوزه اعتیاد جهت کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و دانش افزایی عمومی در جوامع هدف فعالیت خواهند کرد.

در ادامه حجت الاسلام عبدالغفار آل حبیب تولیت و رئیس هیأت امنای مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه السلام) چالوس با اشاره به اهمیت دوری از کارهای سوری و بدون اخلاص، گفت: اساس آموزه های حوزوی بر کارهای فرهنگی و ارزشی است و امروز عدم باور بر کارهای مخلصانه، این مشکلات را به وجود می آورد.

وی عفاف و حجاب را بنیان همه خوبی ها عنوان و بیان کرد: ایراد ما این است که قرارگاه عفاف و حجاب کشور در وزارت کشور به عنوان یک دستگاه امنیتی مستقر است، در صورتی که این مسئله فرهنگی و دینی بوده و تبیین آن نیازمند تخصص می باشد.

وی با اشاره به این که حیات انسانی با دین به دست می آید، تصریح کرد: اگر دین ناب نباشد، بردگی، غفلت و ذلت پدید می آید.

در ادامه علی قاسمی، فرماندار چالوس با اشاره به حوادث اخیر و تأکید بر بهره گیری اصولی و اساسی از مردم در ابعاد مختلف امنیت، اجتماع و اقتصاد، بیان کرد: با تدابیر پیشگیرانه اجازه ورود اغتشاشگران به چالوس را ندادیم، مردمی سازی امنیت در این شهرستان دلیل موفقیت ما در این زمینه است، در هر زمینه و موضوعی اگر بتوانیم مردمی سازی را نهادینه کرده و اجرایی کنیم موفق خواهیم بود.

وی پیشگیری از اعتیاد را مستلزم استفاده از نیروهای مردمی عنوان کرد و ادامه داد: نقش سمن ها در کاهش آسیب ها و ابتلای افراد به اعتیاد بسیار مهم و توان، همت و احساس مسئولیت این نهاد ها، عامل موفقیت آن ها است.

قاسمی با اشاره به دوره برگزار شده در چالوس و تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه، از اعتیاد به عنوان یک بستر ضد توسعه یاد کرد و افزود: اعتیاد با آسیب زدن چند وجهی به فرد معتاد، خانواده و جامعه، بنیان خانواده ها و جوامع را گسسته و در نهایت جامعه ناسالم، توسعه نخواهد یافت.

محمدتقی رجبی، جانشین دبیر پیشگیری از اعتیاد استان قم هم از اعتیاد به عنوان آسیب جدی و هوشمند یاد کرد و مقابله با آن را نیازمند عزمی جدی خواند.

وی اعتیاد را مادر آسیب های اجتماعی خواند و مقابله با عرضه و شیوع آن را بسیار به صرفه تر از درمان عنوان کرد و گفت: تاکنون در ۱۳ استان کشور دوره های تربیت مربی پیشگیری از اعتیاد برگزار شده که سطح کیفی بسیار مطلوبی داشته است و از ظرفیت ایجاد شده در بسترهای لازم و جوامع هدف اعم از مراکز علمی ـ آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ... استفاده خواهد شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha