پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
فریدن

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع: «تثبیت و ازدیاد ایمان» در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام ناصر صابری در نشست «تثبیت و ازدیاد ایمان» در جمع اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن گفت: برای رستگاری حفظ و تثبیت ایمان کفایت نمی کند. انجام واجبات و ترک محرمات ایمان را در همان سطح حفظ می کند لذا حفظ و تثبیت دین در این حد برای رستکاری کافی نیست بلکه در مواجهه با شبهات روز و دفع آنان باید علاوه بر تثبیت ایمان برای ازدیاد ایمان نیز تلاش نمود.

امام جمعه شهر دامنه استان اصفهان ادامه داد: طبق روایتی از کلام امیر المومنین(ع) که می فرمایند:( جُمِعَ الخَیرُ کلُّهُ فی ثَلاثِ خِصالٍ: النَّظَرُ، و السُّکوتُ، و الکلامُ؛ ...) همه خوبیها در سه خصلت است: نگاه، خاموشی و سخن، هر نگاهی که اسباب عبرت نشود سهو است، هر خاموشی که در آن اندیشه نباشد غفلت است هر سخنی که در آن ذکر حق نباشد بیهوده است، خوشا به حال کسی که نگاهش عبرت خیز و خاموشیش اندیشه آمیز و سخنش یاد آوری باشد.

وی در پایان با اشاره به عوامل ازدیاد ایمان خاطر نشان کرد: یکی از عوامل ازدیاد ایمان، نزول تدریجی آیات و سوره های قرآنی است، این بدان معناست که انسان ها همواره نیازمند تاکید و تشویق هستند تا ایمان آنها حفظ و تکمیل شود. فرایند تدریج در عصر نخست عامل مهم برای افزایش روحیه و تقویت ایمان بوده است و در حال حاضر نیز قرائت روزانه آیات و سوره های قرآنی به ویژه در حالات مختلف نیز چنین تأثیری دارد. این خوانش به ویژه در هنگام اوقات نماز و هنگام فجر می تواند مفید باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha