شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1106416
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
فرج صادق پور

حوزه/ دبیر اجرایی موکب شهید قاسمی دهستان باغان به تشریح فعالیت های فرهنگی تبلیغی این موکب پرداخت و گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و ۵۰ هزار لیوان شربت میان محبان سیدالشهدا(ع) توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، فرج الله صادق پور در حاشیه برپایی موکب شهید قاسمی در محور شهرستان خنج و لامرد، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: موکب شهید قاسمی دهستان باغان از توابع شهرستان خنج به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اقدام به برپایی موکب در محور شهرستان خنج لامرد کرده است.

وی در ادامه به زمان برپایی موکب شهید قاسمی اشاره کرد و افزود: این موکب از دهم صفر تا ۲۰ صفر به صورت رسمی فعالیت های خود را آغاز کرده است، اما با توجه به اشتیاق و علاقه اهالی دهستان باغان به ساحت مقدس سید الشهدا(ع) موکب از سوم صفر برپا شده است.

به گفته دبیر اجرایی موکب شهید قاسمی، روزانه ۸۰۰ لیتر عرقیات گیاهی برای شربت به تعداد ۵ هزار لیوان، پخت نان محلی هر شب تعداد سه کیسه آرد از سوی بانوان دهستان باغان ، قهوه و چای، بیسکویت، شیرینی، شکلات و آبمیوه میان محبان سید الشهدا(ع) در این مسیر توزیع می شود.

صادق پور همچنین فعالیت های فرهنگی موکب شهید قاسمی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: سخنرانی حجت الاسلام حجت الله تقی زاده مسئول موکب شهید قاسمی، مداحی حاج ابراهیم و کربلایی محمود بادپا، برپایی روضه و مشاوره رایگان مذهبی از جمله فعالیت موکب شهید قاسمی در ایام اربعین بوده است.

وی یادآور شد: در چهار روز پایانی برپایی موکب، اقدام به توزیع هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم کرده ایم.

دبیر اجرایی موکب شهید قاسمی دهستان باغان ضمن قدردانی از خیرین موکب، اضافه کرد: در مجموعه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه برپایی موکب شده که از تمامی خیرین بابت کمک های آنان تشکر می کنم.

وی در پایان عنوان کرد: حدود ۲۰ نفر از بانوان و ۲۰ نفر از جوانان در موکب شهید قاسمی مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha